Zbiory Muzeum Parowozownia Jarocin wzbogacił dźwig „American” wyprodukowany w 1942 roku przez Hoist Derrick Co. St. Paul Minn w USA (numer fabryczny 53692), który przekazany został Towarzystwu Kolei Wielkopolskiej przez Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej (PNUiK) w Krakowie.
Dźwig do Polski trafił drogą morską w 1945 roku, prawdopodobnie w ramach pomocy z UNRRA. Pracował w Oddziale Zmechanizowanych Robót Drogowych (w skrócie DOM) Kraków-Płaszów, DOM Sucha Beskidzka, Oddziale Zmechanizowanych Robót Inżynieryjnych i Podtorza (DOMI) Sucha Beskidzka, Zakładach Mostowych (IM) oraz PNUiK Kraków. W ostatnim okresie służby w PKP tj. do 2010 roku nie był wykorzystywany jako żuraw przy robotach nawierzchniowych, lecz jako kafar do wbijania słupów i pali mostowych. Maszyna początkowo wyposażona była w silnik Caterpillar D17000, zastąpiony w wyniku braku części Stalincem T-108, umożliwiającym poruszanie się z prędkością 6km/h. Posiada możliwość obrotu o 360° wokół własnej osi, udźwig 45t przy minimalnym wysięgu 3,7m oraz 7,5 t przy maksymalnym wysięgu 15m. Prawdopodobnie jest to jedyny tego typu dźwig w Europie. Przygotowanie pojazdu do transportu odbyło się dzięki zaangażowaniu Południowego Zakładu Spółki PKP CARGO S.A. Transport dźwigu z Dębicy do Jarocina zrealizowany został dzięki preferencyjnemu potraktowaniu przez przewoźnika kolejowego TABOR Rail Sp. z o.o. Koszty transportu pokryte zostały ze środków własnych TKW i Banku Spółdzielczego w Jarocinie.