Niemiecki portal bahnblogstelle poinformował o podpisaniu umowy przez Alstom i Vossloh o wartości 20 mln euro na wyposażenie pięćdziesięciu lokomotyw spalinowych DE18 w pokładowe rozwiązanie sygnalizacyjne Atlas firmy Alstom. Lokomotywy te zostaną wdrożone do transgranicznego ruchu towarowego w Niemczech, Francji, Luksemburgu i Belgii począwszy od 2022 roku. Umowa zawiera również opcję na wyposażenie do 30 kolejnych lokomotyw.
Rozwiązanie sygnalizacyjne Atlas ETCS Level 2 planowane do zastosowania w lokomotywach Vossloh jest oparte na najnowszym standardzie Baseline 3 Release 2. Według Alstom, lokomotywy będą obsługiwane przez ETCS Level 1 na liniach luksemburskich, natomiast oprogramowanie Contrôle de vitesse par balises będzie wykorzystywane we francuskiej sieci towarowej SNCF. Do użytku w Belgii lokomotywy towarowe będą również wyposażone w belgijski system sterowania pociągiem Transmissie Baken-Locomotief lub Transmission Balise-Locomotive (TBL1+).
Te trzy systemy zostaną następnie zintegrowane w ramach rozwiązania Tri-Standard (TriStd) firmy Alstom. Aby umożliwić eksploatację na niemieckiej sieci kolejowej, rozwiązanie Atlas firmy Alstom będzie również wyposażone w niemiecki system punktowego sterowania pociągiem (PZB). Uzgodniono również opcję późniejszej rozbudowy na potrzeby ruchu w Niderlandach.
Vossloh Locomotives zainstaluje system Alstom TriStd w swoim zakładzie w Kilonii, w Niemczech. W celu zainstalowania urządzeń sygnalizacyjnych zakłady Alstom w Saint Ouen, Charleroi, Villeurbanne i Berlinie będą współpracować i przeprowadzą testy integracyjne (T&C) systemu TriStd we wszystkich lokomotywach.
Firma Vossloh Locomotives została w zeszłym roku przejęta przez chińskiego producenta pociągów CRRC.