Stadler i jego partner firma MERMEC podpisali 17 czerwca z Rete Ferroviaria Italiana (RFI) - zarządcą włoskiej infrastruktury kolejowej umowę na opracowanie, produkcję i dostawę pięciu zespołów trakcyjnych - pojazdów diagnostycznych.
Pojazdy trzywagonowe z trakcją bimodalną będą jeździć po całych Włoszech, aby na bieżąco kontrolować infrastrukturę kolejową oraz sprawdzać tory kolejowe i linie napowietrzne. Dzięki maksymalnemu naciskowi na oś wynoszącemu 18 ton, pojazdy będą mogły wykonywać przejazdy diagnostyczne na całej, liczącej 16 782 kilometrów włoskiej sieci kolejowej. Homologacja nowych pociągów planowana jest na 2023 rok.
Rete Ferroviaria Italiana jest włoskim zarządcą infrastruktury kolejowej, spółką zależną państwowego holdingu Ferrovie dello Stato. RFI jest właścicielem włoskiej sieci kolejowej, świadczy usługi sygnalizacyjne, konserwacyjne i inne dla sieci kolejowej. Obsługuje również promy kolejowe między Półwyspem Apenińskim a Sycylią.
Rete Ferroviaria Italiana systematycznie monitoruje parametry utrzymania infrastruktury za pomocą floty objazdowych laboratoriów, tak zwanych "pociągów diagnostycznych". Te mobilne systemy diagnostyczne wykorzystują najnowocześniejsze technologie i są wyspecjalizowane w pomiarach parametrów związanych z czterema podsystemami infrastruktury, takich jak: geometria toru, telekomunikacja, trakcja elektryczna, sygnalizacja.
MERMEC od ponad 30 lat jest znany jako twórca zaawansowanych technologicznie rozwiązań dla przemysłu kolejowego i stalowego. Dzięki wysokiej kulturze technicznej opartej na innowacyjności, wyróżnia się zdolnością do rozwijania we własnym zakresie całego oprogramowania i sprzętu, które stanowią rdzeń oferowanych rozwiązań.