Rozmowa Kuriera z Markiem Witeckim, dyrektorem Handlowym, prokurentem w spółce Janson Bridging

Rozmowa Kuriera z Markiem Witeckim, dyrektorem Handlowym, prokurentem w spółce Janson Bridging

23 czerwca 2021 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Kurier Kolejowy rozpoczyna nowy projekt. Po znanych, realizowanych z sukcesem w latach poprzednich projektach "Lunch z Kurierem" i "Debata z Kurierem" pojawia się na portalu nowy cykl pt. "Rozmowy z Kurierem". Rozmowy będą prezentowane w technice video, a partnerami w tych spotkaniach bedą przedstawiciele człołowych polskich przedsiębiorst pracujących na rzecz szeroko rozumianej branży kolejowej. Naszym rozmówcą podczas inaugurującego cykl spotkania jest Marek Witecki, dyrektor handlowy i prokurent w spółce Janson Bridging. 

Rozmowa Kuriera z Markiem Witeckim, dyrektorem Handlowym, prokurentem w spółce Janson Bridging
Grafika - Kurier Kolejowy

Janson Bridging jest liderem rynku europejskiego w zakresie wynajmu stalowych modułowych mostów, pontonów, przystani ro-ro i promów. Jest największą na świecie firmą wynajmującą sprzęt przeprawowy. Główna siedziba mieści się w Hank w Holandii, a oddziały mieszczą się w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Belgii, Włoszech, Norwegii i Polsce. Sieć dystrybucji firmy obejmuje cały świat.

Objazdy i utrudnienia to często konieczny, dodatkowy koszt remontów i inwestycji infrastrukturalnych, także na kolei. Można jednak znacznie ograniczyć ich występowanie za pomocą tymczasowych obiektów inżynierskich – zastępczych mostów kolejowych i kładek dla pieszych – które za pośrednictwem firmy Janson Bridging Poland są już dostępne na polskim rynku. Są to rozwiązania najwyższej jakości, sprawdzone w Europie Zachodniej, spełniające europejskie normy oraz oczekiwania wymagających klientów takich jak Pro Rail (Holandia) i Deutsche Bahn (Niemcy).

O ile tymczasowe kładki dla pieszych, instalowane w czasie remontów dworców lub istniejących kładek, są rozwiązaniem powszechnie spotykanym i skutecznie zwiększającym bezpieczeństwo pieszych na obszarze kolejowym, o tyle zastępcze mosty kolejowe są pewną nowością. Powstały one w odpowiedzi na zapotrzebowanie zachodnioeuropejskich operatorów infrastruktury kolejowej, w ramach prac badawczo-rozwojowych firmy Janson Bridging w Holandii. W wyniku tych prac otrzymano system mostów modułowych łączący charakterystyczną dla mostów tymczasowych mobilność i łatwość montażu z wymaganiami wynikającymi z charakterystyki ruchu pociągów – przede wszystkim wibracji i obciążeń konstrukcji. Obecnie jest to już konstrukcja sprawdzona w praktyce, o udowodnionej niezawodności w roli zastępczej przeprawy dla transportu kolejowego w powszechnie stosowanych klasach obciążeń.

Zapraszamy do obejrzenia rozmowy.