We wrześniu 2015 r. PKP CARGO kupiło 15 lokomotyw Vectron MS z prawem do zakupu kolejnych 5 pojazdów. Na początku 2019 r. firma zdecydowała się skorzystać z tej przedłużonej opcji. Pierwsze trzy pojazdy trafiły do przewoźnika pół roku później, natomiast kolejne 2 zostały odebrane zgodnie z umową w styczniu 2020 r. Pisał o tym Kurier Kolejowy Prezentowaliśmy także zdjęcia nowych pojazdów. Wczoraj jeden z zakupionych wówczas Vectronów pojawił się na Terminalu Intermodalnym CLIP, ale juz w zmienionych, charakterystycznych dla PKP CARGO barwach..
Nowoczesne lokomotywy Vectron MS, które zakupiło PKP CARGO, dysponują mocą 6,4 MW, mają prędkość maksymalną 160 km/h i są wyposażone w system ETCS. Posiadają homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację, Rumunię i Węgry, przy czym pojazdy z platformy Vectron mają możliwość kursowania aż w 18 europejskich krajach.
Vectron to lokomotywa dla transgranicznego transportu kolejowego w Europie. Zaprojektowana tak, aby efektywnie i ekonomicznie zaspokoić wszelkie potrzeby trakcyjne, Vectron oferuje elastyczność techniczną i przewidywalność ekonomiczną w dłuższej perspektywie czasowej. Z tego też powodu dysponujące taką flotą lokomotyw PKP CARGO świadczy usługi trakcyjne dla operatora intermodalnego CLIP przy realizacji ich przewozów kontenerowych do Niemiec i Holandii.
Na zdjęciach poniżej prezentuje się ta sama lokomotywa tuż po przejęciu przez PKP CARGO i już w nowej malaturze na Terminalu CLIP w dniu wczorajszym.