SPEDCONT zwiększa swoje moce przeładunkowe

SPEDCONT zwiększa swoje moce przeładunkowe

05 lipca 2021 | Źródło: SPEDCONT
PODZIEL SIĘ

Dynamiczny rozwój wymiany handlowej na Nowym Jedwabnym Szlaku przekłada się na plany inwestycyjne operatorów. SPEDCONT od kilku już lat inwestuje w rozbudowę i modernizację terminalu w Łodzi. Dla spółki należącej do Grupy PEKAES, kolejne przedsięwzięcia mają znaczenie strategiczne i są one związane z rosnącą liczbą przeładunków towarów sprowadzanych z Chin. Obecnie w SPEDCONT trwają prace modernizacyjne, dzięki którym operator zapowiada, że aż dwukrotnie zwiększy swoje możliwości przeładunkowe.

Fot. SPEDCONT

W ostatnich latach SPEDCONT zainwestował w infrastrukturę Terminala Kontenerowego SPEDCONT w Łodzi, jednego z największych tego typu obiektów w Polsce. Operator powiększył znacząco powierzchnię terminalową, jak i zadbał o nowe wyposażenie całego obiektu. Spółka zakupiła m.in. naczepy kontenerowe, suwnicę, a także wdrożyła nowoczesne systemy informatyczne do zarządzania spedycją i placem składowym. Obecnie SPEDCONT przystąpił do kolejnego etapu prac, które mają przyczynić się do zwiększenia potencjału operacyjnego spółki.

- W czerwcu zakończyliśmy modernizację pierwszej suwnicy bramowej, którą już oddaliśmy do użytku naszych Klientów. Obecnie przebudowujemy kolejną suwnicę, a prace w tym zakresie planujemy zakończyć w sierpniu tego roku. Co ważne, dzięki modernizacji niemal dwukrotnie wzrośnie prędkość pracy obu suwnic, tym samym o co najmniej 25 procent zwiększą się nasze możliwości przeładunkowe  - mówi Marcin Dobruchowski, Prezes Zarządu SPEDCONT.

SPEDCONT oferuje Klientom kompleksową ofertę usług intermodalnych obejmującą dostawy kontenerów z portów do terminali lub na bocznicę Klienta, pełną obsługę przeładunkową, dowóz samochodowy kontenerów z terminalu, przewozy magistralą transsyberyjską, przewozy bocznicowe, usługi celne i logistyczne.

- Usługi intermodalne cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród naszych Klientów. Mimo wielu wyzwań związanych z pandemią w ostatnim roku, ruch na Nowym Jedwabnym Szlaku odbywa się bez zakłóceń. W ciągu tygodnia oferujemy łącznie 20 połączeń z oraz do portów w Gdyni i Gdańsku. Nasze inwestycje w infrastrukturę terminalową są nieodzownym elementem elastycznego podejścia do potrzeb naszych Klientów.  - dodaje Maciej Bachman, Prezes Zarządu Grupy PEKAES.

Modernizacja suwnic oraz przebudowa nawierzchni placu są elementami Projektu „Przebudowa Terminala Kontenerowego Łódź – Olechów” dofinansowanego ze środków unijnych. Projekt współfinansowany jest przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych w ramach działania 3.2 – Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.