Norweski przewoźnik po trzech tygodniach zawiesił kursowanie nowych pociągów na lotnisko.

Norweski przewoźnik po trzech tygodniach zawiesił kursowanie nowych pociągów na lotnisko.

05 lipca 2021 | Źródło: Flytoget / Zdopravy.cz / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Najszybsze pociągi w Norwegii kursowały tylko przez kilka tygodni. Flytoget, firma, która obsługuje pociągi kursujące między Oslo a lotniskiem, wycofała z eksploatacji wszystkie elektryczne jednostki CAF Oaris. Powodem jest znalezieni w wózkach pęknięć. Przewoźnik nie wie jeszcze, kiedy dostarczone z dużym opóźnieniem pociągi wrócą do ruchu.

Fot. CAF / Zdopravy.cz

Flytoget poinformował o wadzie technicznej nowych jednostek, które były testowane również w 2018 roku w Czechach na torze w Velimie. Ich eksploatacja rozpoczęło się 5 czerwca, ale żaden z nich już nie funkcjonuje od 24 czerwca.

"Bezpieczeństwo jest naszym priorytetem, a podczas pierwszej inspekcji wykryto usterkę w podwoziu pojazdu. Technicy CAF pracują obecnie nad usunięciem tej usterki. Jest przedwcześnie, aby powiedzieć, jak długo potrwa powrót jednostek do pracy", przekazał Flytoget w komunikacie prasowym.

Nie jest to pierwszy problem z podwoziem CAF, na początku tego roku przewoźnicy w Wielkiej Brytanii tymczasowo wycofali z eksploatacji kilka jednostek CAF z powodu pęknięć w podwoziu.

Fot. Flytoget

Nowe jednostki zostały wprowadzone na rynek sześć lat po tym, jak Flytoget zamówił je u hiszpańskiego producenta CAF. Poruszają się one z prędkością do 245 kilometrów na godzinę. Jednostki posiadają łącznie 236 miejsc siedzących i mają 102 metry długości. Pojazdy te są wyposażone w automatyczne liczniki pasażerów, dzięki czemu pasażerowie mogą zobaczyć, jak pełny jest pociąg przed wejściem na pokład.

W sumie przewoźnik zakupił osiem takich jednostek. Flytoget pierwotnie planował większy zakup tych jednostek, ale ostatecznie sprzedał pierwszą jednostkę norweskiej firmie Norske Tog, ze względu na niepewność co do wzrostu liczby pasażerów lotniczych.