Kurier Kolejowy informował na portalu, że pierwsza z lokomotyw TRAXX DC3 w barwach Akiem, w ostatnich tygodniach czerwca poddawana była na linii nr 131 testom dynamicznym, niezbędnych do dokończenia procedury dopuszczającej zupełnie nowy typ pojazdu do ruchu po polskiej infrastrukturze kolejowej. W ubiegłym tygodniu Przezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu lokomotyw elektrycznych TRAXX DC3 firmy Alstom na polskiej sieci kolejowej.
Traxx DC3 to najnowsza seria lokomotyw czteroosiowych z napędem elektrycznym dostosowana do zasilania w systemie 3kV DC. Trzy typy pojazdów – Traxx AC3, Traxx MS3 i Traxx DC3 zaspokajają główne potrzeby w zakresie transportu we wszystkich czterech systemach sieci trakcyjnych w Europie oraz oferują opcjonalną funkcję „Last Mile”, – dodatkowy silnik spalinowy umożliwiający lokomotywie poruszanie się na odcinkach niezelektryfikowanych. Nowe pojazdy zostały stworzone w oparciu o udaną platformę lokomotyw Traxx, które są z sukcesem produkowane od 18 lat. W Europie jest obecnie eksploatowanych ponad 2000 lokomotyw Traxx.
Europejska Agencja Kolejowa (ERA) w dniu 01.07.2021. także wydała dokument dopuszczający do eksploatacji lokomotywy, które otrzymały swoje oznaczenie typu: E594.

W Serwisie Gwarancyjnym Lokomotyw Alstom Transport w Toruniu na swoich potencjalnych uzytkowników czeka kilkanaście nowiuteńkich DC3. Właścicielami lokomotyw niebawem staną się dwie firmy trudniące sie wynajmem lokomotyw: francuski AKIEM i niemiecki Railpool.
Z nieficjalnych informacji Kuriera Kolejowego wynika, iż pierwszy z przewoźników wkrótce przejmie w użytkowanie lokomotywę Traxx DC3 o oznaczeniu 594 001.