Alstom dostarczy 19 dodatkowych wagonów dla linii 11 metra Ile-de-France, obsługiwanej przez RATP

Alstom dostarczy 19 dodatkowych wagonów dla linii 11 metra Ile-de-France, obsługiwanej przez RATP

08 lipca 2021 | Źródło: Alstom
PODZIEL SIĘ

Alstom dostarczy 19 pięciowagonowych zestawów metro MP14 z kabiną maszynisty dla linii 11 sieci Île-de-France Mobilités obsługiwanej przez RATP (Autonomiczny Paryski Zarząd Transportu), o łącznej wartości 132 mln euro. Zamówienie to, w 100% finansowane przez Île-de-France Mobilités, mieści się w ramach umowy MP14 podpisanej w marcu 2015 r. między RATP (upoważnionym przez Île-de-France Mobilités) a Alstom na dostawę maksymalnie 217 pociągów MP14 w ciągu 15 lat, na łączną kwotę ponad 2 mld euro. Umowa ta wpisuje się w strategię Île-de-France Mobilités dotyczącą modernizacji całego taboru w sieci Île-de-France Mobilités.

 

Pojazd MP14, linia 11 paryskiego metra. Fot. Alstom / Samuel Dhote

Wstępna transza kontraktu MP14 obejmowała 35 automatycznych wagonów metra dla linii 14, składających się z ośmiu wagonów każdy. Pierwsza warunkowa transza na 20 dodatkowych automatycznych składów metra, składających się z sześciu wagonów każdy, została zrealizowana w styczniu 2017 r. dla linii 4. Druga opcja 20 dodatkowych pięciowagonowych pociągów (z kabiną maszynisty) została zrealizowana w lutym 2018 r. dla linii 11.   

"W związku z tym, że pierwsze pociągi MP14 wejdą do komercyjnej eksploatacji w październiku 2020 r. na linii 14, Alstom jest zachwycony, że otrzymał dodatkowe zamówienie na te innowacyjne pociągi. Stopniowe pojawianie się metra MP14 na liniach 14, 11 i 4 (w tej kolejności chronologicznej) bezpośrednio poprawi codzienne życie setek tysięcy pasażerów w Paryżu i regionie Île-de-France. Alstom cieszy się z ponownego zaufania swoich klientów, Île-de-France Mobilités i RATP" - powiedział Jean-Baptiste Eyméoud, prezes Alstom France.

Najnowocześniejsze pojazd dla metra MP14 oferuje bezprecedensowy poziom komfortu i bezpieczeństwa dzięki układowi wnętrza i siedzeniom zaprojektowanym w oparciu o motyw wnęki, zapewniającym zarówno wygodę, jak i prywatność. Rozległe przestrzenie zapewniają dostępność dla wszystkich pasażerów, a wydzielone strefy i siedzenia w kształcie bumerangu poprawiają przepływ pasażerów i przepustowość pociągów. MP14 posiada również oświetlenie LED rozmieszczone w całym pojeździe, aby zapewnić poczucie bezpieczeństwa, eliminując jednocześnie obszary zacienione. Podpory i punkty stabilizacyjne są zgodne z normami bezpieczeństwa i dodatkowo zwiększają komfort wewnątrz pociągu. Ciepła i chłodna wentylacja pomaga zapewnić równowagę temperaturową, niezależnie od pory roku. MP14 zapewnia również kompleksową ochronę wideo i dynamiczną informację pasażerską na pokładzie.

Cechą szczególną wagonów MP14 dla linii 11 jest to, że w konstrukcji kabiny maszynisty uwzględniono opinie z poprzednich generacji kabin. Ich konstrukcja uwzględnia najnowsze osiągnięcia w dziedzinie ergonomii i została potwierdzona przez maszynistów RATP oraz lekarzy medycyny pracy.

MP14 został zaprojektowany tak, aby poprawić komfort i wrażenia pasażerów, a także pogodzić wydajność, oszczędność energii i łatwość utrzymania, aby utrzymać koszty pod kontrolą przez cały okres eksploatacji.

W 100% elektryczny system hamulcowy MP14 odzyskuje energię i ponownie wprowadza ją do sieci w postaci energii elektrycznej, jednocześnie ograniczając emisję drobnych cząsteczek spowodowaną przez hamulce mechaniczne. System ten zmniejsza zużycie energii przez metro, jak również zanieczyszczenie powietrza, nawet o 20%. MP14 jest również o 40% cichszy niż metro obecnie eksploatowane na linii 11, a jego zdolność do recyklingu wynosi 95%.

Do końca 2021 roku zostanie dostarczonych około 20 automatycznych składów dla linii 14, składających się z ośmiu wagonów każde. Pierwsze sześciowagonowe zautomatyzowane metro dla linii 4 jest obecnie testowane. Produkcja pierwszego pięciowagonowego metra dla linii 11 rozpoczęła się w ostatnim kwartale 2020 roku, a pierwszy pociąg rozpocznie testy walidacyjne na torach RATP latem tego roku.