Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego zadowolony z dotychczasowej eksploatacji dwóch zakupionych hybryd, kursujących obecnie ze Szczecina do Kołobrzegu, skorzystał z opcji zawartej w umowie i zdecydował o zamówieniu jeszcze pięciu takich pojazdów. Dostawy pojazdów odbywają się etapami. Zgodnie z zapowiedziami nowosądeckiego producenta taboru kolejowego NEWAG S.A. i właściciela - Województwa Zachodniopomorskiego w porcie w Kołobrzegu trwa właśnie prezentacja jednego z dwóch pierwszych z opcji, nowego hybrydowego pojazdu trakcyjnego Impuls II z oryginalną, „morską" malaturą. Zapraszamy do galerii zdjęć wykonanych przez Ziemowita Czerskiego w czasie wydarzenia. Redakcja dziękuje za udostępnienie zdjęć.
Zachodniopomorskie hybrydy są wyposażane w klimatyzację, internet bezprzewodowy, monitoring, elektroniczny system informacji pasażerskiej, sygnalizację przeciwpożarową, defibrylator, rampy ładunkowe dla wózków itd. Przewidziano w nich 150 miejsc siedzących plus 160 stojących oraz przestrzeń do przewozu rowerów.
Hybrydowy napęd tworzy silnik trakcyjny (1600 kW) zasilany z sieci elektrycznej za pomocą odbieraka prądu oraz jednostka napędowa składająca się z dwóch silników spalinowych i generatora prądu. Pojazdy wyposażone są w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa ruchu, a ich maksymalna prędkość to: 160 km/h (napęd z sieci trakcyjnej) i 120 km/h (silniki diesla).
Nowe pociągi będą kursowały ze Szczecina do Kołobrzegu, Koszalina i Szczecinka. Mogą być również wykorzystywane do obsługi Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej oraz usprawnienia transportu na lotnisko w Goleniowie.
Województwo Zachodniopomorskie na inwestycje taborowe w ostatnich 10 latach wydało łącznie ponad 1 mld zł brutto. Zakupy w znacznej części zostały sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.