Alstom rozpoczyna produkcję nowoczesnych pociągów dla projektu Delhi-Ghaziabad-Meerut RRTS

Alstom rozpoczyna produkcję nowoczesnych pociągów dla projektu Delhi-Ghaziabad-Meerut RRTS

16 lipca 2021 | Źródło: Alstom / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Alstom rozpoczął produkcję regionalnych pociągów dojazdowych i tranzytowych dla półszybkiego korytarza kolejowego Delhi-Ghaziabad-Meerut w ramach fazy 1 RRTS. W maju 2020 roku firmie przyznano kontrakt na zaprojektowanie, budowę i dostawę 210 wagonów regionalnych pociągów dojazdowych i tranzytowych wraz z kompleksowymi usługami utrzymania przez 15 lat.

Wizualizacja: Alstom

Regionalny system szybkiego tranzytu (RRTS) Delhi-Ghaziabad-Meerut to usługa szybkiego transportu publicznego, która ma połączyć regionalne węzły komunikacyjne w Krajowym Regionie Stołecznym (NCR) w Indiach. Obejmuje budowę szybkiego korytarza kolejowego o długości 82,15 km. Celem projektu jest stworzenie szybkiego, niezawodnego, wydajnego i zrównoważonego systemu transportu regionalnego, który złagodzi problemy związane z zatorami komunikacyjnymi w Delhi.

Projekt połączy Delhi z Ghaziabad i Meerut w Uttar Pradesh. Około 21 km korytarza, z 13 stacjami, od Meerut South do Modipuram Depot, zostanie również wykorzystane do zaspokojenia lokalnych potrzeb tranzytowych w Meerut. Przy prędkości projektowej 180 km/h i maksymalnej prędkości eksploatacyjnej 160 km/h, RRTS będzie działać z dużą częstotliwością i skróci czas podróży między Delhi a Meerut do około godziny.

Zgodnie z umową Alstom dostarczy 30 składów regionalnych pociągów podmiejskich po sześć wagonów każdy oraz 10 składów wewnątrzmiejskich pociągów do masowego transportu po trzy wagony każdy. Zgodnie z indyjską wizją "Aatmanirbhar Bharat" i wytycznymi Make-in-India, pociągi RRTS są w 100% produkowane lokalnie, w ponad 80% w fabryce Alstom w Savli (Gujarat). Zakład ten będzie produkował wózki, nadwozia wagonów i przeprowadzał próby pociągów. Systemy napędowe i instalacje elektryczne będą produkowane w fabryce firmy w Maneja (Gujarat).

- Ten projekt zmienia postać rzeczy w indyjskim segmencie kolei regionalnych, przynosząc korzyści milionom ludzi i przyczyniając się do rozwoju społeczno-gospodarczego. Cieszymy się, że możemy rozpocząć lokalną produkcję tych zaawansowanych technologicznie pociągów dla pierwszego w tym kraju półszybkiego pociągu dowożącego ludzi do pracy. W Alstom koncentrujemy się na opracowywaniu zrównoważonych produktów i rozwiązań, które przetrwają próbę czasu, działając wydajnie przez kolejne dziesięciolecia - powiedział Alain Spohr, Dyrektor Zarządzający Alstom Indie.

Wizualizacja: Alstom

Projekt pociągu dla pierwszego w Indiach Regionalnego Szybkiego Systemu Tranzytowego (RRTS) został pokazany we wrześniu 2020 roku. Inspirowany ikonicznym zabytkiem Delhi, Świątynią Lotosu, świeży, nowoczesny i zaawansowany wygląd nowych pociągów jest wyjątkowym połączeniem zrównoważonego rozwoju i bogatego dziedzictwa Indii. Te energooszczędne, półszybkie, aerodynamiczne pociągi będą wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, aby zapewnić  komfort pasażerom, w tym osobom niepełnosprawnym.

Pociągi te zostały opracowane z wizją przekształcenia przyszłości regionalnych dojazdów do pracy dla pasażerów w Indiach. W korytarzach RRTS będą kursować najszybsze pociągi w Indiach, których prędkość projektowa wynosi 180 km/h. Odpowiednia ergonomia, bezpieczeństwo, niskie koszty cyklu życia i wysoki poziom recyklingu również przyczyniają się do tego, że pociągi te stanowią atrakcyjny i zrównoważony wybór w celu promowania transportu publicznego, co znacznie zmniejsza zatłoczenie dróg i zanieczyszczenie powietrza.

Zakres prac Alstom obejmuje również zaprojektowanie, dostawę, instalację, testowanie i uruchomienie systemów sygnalizacji i sterowania pociągiem, nadzoru, drzwi ekranowych peronów i systemów telekomunikacyjnych dla tego korytarza o długości 82,15 km. Linia ta będzie pierwszą w Indiach, na której zastosowano hybrydowy system sygnalizacji poziomu 2 Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS), który jest podstawowym elementem sygnalizacji i sterowania pociągiem w ramach Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS).