Umowa podpisana. Stadler zbuduje 59 pociągów do ruchu podmiejskiego dla hiszpańskiego RENFE

Umowa podpisana. Stadler zbuduje 59 pociągów do ruchu podmiejskiego dla hiszpańskiego RENFE

17 lipca 2021 | Źródło: Stadler / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

W czwartek 15 lipca br., w oparciu o rozstrzygnięty w marcu 2021 roku przetarg i obowiązujące w Hiszpanii procedury, doszło do podpisania umowy między hiszpańskim państwowym operatorem kolejowym RENFE  a szwajcarskim producentem taboru firmą Stadler na budowę i dostawę 59 wysokopojemnych pociągów podmiejskich.  Kontrakt jest wart około miliarda euro i obejmuje również części zamienne oraz utrzymanie przez okres 15 lat. 

 

Fot. Stadler Rail Group

Hiszpański państwowy przewoźnik kolejowy RENFE przyznał firmie Stadler kontrakt na dostawę 59 pociągów podmiejskich, który obejmuje również części zamienne i obsługę techniczną przez 15 lat. Zamówienie to jest jednym z elementów przetargu na pociągi o dużej pojemności, ogłoszonego przez hiszpańskiego przewoźnika. Stadler zaproponował maksymalizację zdolności przewozowej poprzez zastosowanie wagonów piętrowych o długości od 100 do 120 metrów oraz od 160 do 240 metrów. Pociągi o iberyjskim rozstawie osi będą kursować po liniach napowietrznych prądu stałego 3 kV i osiągać maksymalną prędkość 140 km/h. Będą one świadczyć usługi dojazdowe w największych miastach Hiszpanii.

Wizualizacja: Stadler Rail Group

 

RENFE po raz pierwszy zamówiło pociągi od firmy Stadler. Nowe pociągi będą projektowane i produkowane w zakładach Stadlera w Walencji. Kontrakt przewiduje opcję na 44 dodatkowe jednostki, jak również ich utrzymanie.