Pojazd nowej generacji Impuls 2 przeznaczony dla SKM w Warszawie rozpoczyna testy w Żmigrodzie.

Pojazd nowej generacji Impuls 2 przeznaczony dla SKM w Warszawie rozpoczyna testy w Żmigrodzie.

21 lipca 2021 | Źródło: Kurier Kolejowy / NewagnS.A.
PODZIEL SIĘ

Zgodnie z ubiegłotygodniową zapowiedzią producenta - nowosądeckiego Newagu elektryczny zespół trakcyjny nowej generacji Impuls 2  31WEba-001, pierwszy z puli 21 pojazdów zakontraktowanych przez Szybką Kolej Miejską w Warszawie przybył wczoraj ( 20.07.2021r.) na testy na Tor Doświadczalny Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. W czasie przejazdu na miejsce badań homologacyjnych sfotografował go w Opolu reporter Kuriera Kolejowego - Adam Kupniewski.

Przejazd przez most na Odrze w Opolu. Fot. Adam Kupniewski / Kurier Kolejowy

W porównaniu z wcześniej wyprodukowanymi pojazdami najwieksze zmiany dokonane zostały we wnętrzu pojazdu. Ściany pokryte są laminatami HPL - materiałem składającym się w większości (około 70%) z naturalnego surowca jakim jest drewno (w postaci papieru) zaimpregnowanego żywicami termoutwardzalnymi i związanego przez proces wysokiego ciśnienia na prasach. Powstaje w ten sposób fizjologicznie bezpieczny produkt o znakomitych właściwościach użytkowych dostępny w arkuszach lub rolkach. Górna strona laminatu HPL posiada warstwę dekoracyjną zabezpieczoną warstwą ochronną. Dolna strona jest natomiast przeszlifowana w celu przyklejenia laminatu HPL do podłoża lub połączenia go z wybraną płytą nośną.

Sufity wykonane są z paneli aluminiowych. Modułowa konstrukcja zapewnia szybki montaż i ułatwia wymiany serwisowe.

Holowany przez lokomotywę SM42 Grupy ZUE pojazd dojeżdża do mostu na Odrze w Opolu.
Fot. Adam Kupniewski / Kurier Kolejowy,

 

Fot. Adam Kupniewski / Kurier Kolejowy

 

Nowy pojazd jest klimatyzowany, wyposażony w Wi-Fi, ładowarki USB, nowoczesny system służący do prezentacji informacji pasażerskiej ale także  emisji reklam, automaty biletowe oraz ratujące życie defibrylatory AED. Producent wprowadził także dodatkowe rozwiązanie dla prowadzącego pojazd. Są nim drzwi w kabinie, dzięki którym maszynista może ją bezpiecznie opuścić bez przechodzenia przez strefę pasażerską.

Jeden z członów czteroczłonowego zespołu ma zamontowany układ siedzeń podobny do zastosowanego w pojazdach metra.

Wiosną 2022 roku nowe pojazdy zasilą flotę Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie

.

Fot. Adam Kupniewski / Kurier Kolejowy