PLK zwiększają kwotą 850 mln zł potencjał czterech spółek zależnych

PLK zwiększają kwotą 850 mln zł potencjał czterech spółek zależnych

22 lipca 2021 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podwyższyły kapitał zakładowy czterem spółkom zależnym w wysokości 850 mln zł z przeznaczeniem na zakup nowoczesnych maszyn i sprzętu do prac utrzymaniowych i inwestycyjnych na sieci kolejowej. Zwiększy się m.in. potencjał PLK w zakresie utrzymania linii i w branży energetyki kolejowej. Środki pochodzą z budżetu państwa.

Fot. Dolkom

Wsparcie otrzymały wszystkie cztery spółki zależne należące do Grupy Kapitałowej PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.: Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM sp. z o.o., Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o., Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu sp. z o.o. Podstawowe obszary działalności spółek są związane z pracami utrzymaniowymi oraz inwestycyjnymi na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Jest to największe w historii dofinansowanie tych podmiotów.

- Dokapitalizowanie w wysokości 850 mln zł pozwoli spółkom zależnym PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na zwiększenie już posiadanego potencjału w zakresie utrzymania i modernizacji drogi kolejowej. Przede wszystkim oczekujemy dynamicznego rozwoju w branży energetyki kolejowej. Pozwoli to na większą samodzielność w procesie inwestycyjnym oraz sukcesywne przejmowanie usług utrzymaniowych, które są obecnie   zlecane podmiotom zewnętrznym - powiedział Ireneusz Merchel - prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Plany inwestycyjne spółek zależnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. związane są z rozwojem kompetencji w branżach: torowej, rozjazdowej i podtorza. Zakładany jest również rozwój w obszarze energetyki kolejowej i naprawy pojazdów kolejowych. Plany obejmują również rozbudowę baz i zaplecza serwisowo-technicznego. Dzięki dokapitalizowaniu, spółki będą mogły zaopatrzyć się w najnowocześniejsze maszyny do robót torowych oraz urządzenia do prac przy sieci trakcyjnej, a także nabyć nieruchomości. Zakup sprzętu planowany jest do realizacji w latach 2021 – 2024.