CZ LOKO kończy przygotowania do uzyskania certyfikatu ECM

CZ LOKO kończy przygotowania do uzyskania certyfikatu ECM

22 lipca 2021 | Źródło: Kurier Kolejowy / CZ LOKO
PODZIEL SIĘ

CZ LOKO intensywnie pracuje nad uzyskaniem certyfikatu ECM (Podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu). Firmy, które uzyskają ten certyfikat mają prawo stać się tzw. "podmiotem odpowiedzialnym za utrzymanie taboru", co w praktyce oznacza, że są odpowiedzialne za prawidłowe i terminowe utrzymanie poszczególnych pojazdów w zakresie swoich kompetencji.

Grafika: CZ LOKO

"Chociaż jest to w pewnym stopniu komplikacja administracyjna, jest to konieczna zmiana legislacyjna, która wpłynie korzystnie na poprawę jakości działania i ogólnie zwiększy bezpieczeństwo na kolei. Postrzegamy tę sytuację również jako ogromną szansę rynkową i od kilku miesięcy jesteśmy w pełni zaangażowani w przygotowania we wszystkich obszarach. ECM wpływa praktycznie na wszystkie procesy i systemy funkcjonowania firmy. Od 1 lipca otworzyliśmy nowy Dział Obsługi Klienta i intensywnie pracujemy nad przygotowaniem aplikacji MyLoko, która przeniesie całą obsługę posprzedażową do przejrzystego, intuicyjnego i nowoczesnego środowiska online. " - mówi inż. Jan Kutálek, dyrektor handlowy i członek zarządu CZ LOKO.

Nowy obowiązek wynika z czwartego pakietu kolejowego UE, który objął wszystkie pojazdy kolejowe wymaganą certyfikacją systemu utrzymania, co do tej pory dotyczyło tylko wagonów towarowych. Obejmuje to lokomotywy, kompletne jednostki, wagony pasażerskie i pojazdy specjalne. Unia Europejska chce ujednolicić jakość utrzymania pojazdów kolejowych eksploatowanych w ramach publicznej sieci kolejowej. Od połowy czerwca 2022 r. każdy z nich będzie miał własną rejestrację, a tym samym gwarancję, że jest w bezpiecznym i zdatnym do użytku stanie.

CZ LOKO rozwija wspomnianą aplikację desktopową MyLoko, która zostanie uruchomiona w styczniu 2022 r. Jednak już w październiku br. dla wybranych klientów zostanie udostępniona wersja pilotażowa.

"Wszystkie procesy związane z zarządzaniem flotą zostaną w przejrzysty sposób przeniesione do środowiska online. Klienci mogą kontaktować się z naszymi pracownikami obsługi klienta praktycznie przez całą dobę. Środowisko będzie również obejmować monitoring online i śledzenie poszczególnych pojazdów za pomocą systemu naszego wieloletniego partnera GX Corpfin, który zostanie w pełni wdrożony w MyLoko. Jestem przekonany, że usługa ta przyniesie wszystkim użytkownikom znaczne oszczędności finansowe, nie tylko w zakresie kosztów planowania i zapewnienia regularnej obsługi technicznej pojazdów" - dodał inż. Jan Kutálek.