Trzy nowe lokomotywy spalinowe wyprodukowane przez BMZ rozpoczęły przewóz węgla z Jakucji.

Trzy nowe lokomotywy spalinowe wyprodukowane przez BMZ rozpoczęły przewóz węgla z Jakucji.

22 lipca 2021 | Źródło: BMZ Rosja
PODZIEL SIĘ

Trójsekcyjne spalinowe lokomotywy towarowe serii 3TE25K2M produkcji Briańskich Zakładów Inżynieryjnych (BMZ, część JSC Transmashholding) zasiliły flotę lokomotyw LLC Elga-Trans, firmy transportowej obsługującej złoże węgla Elga w Jakucji.

Fot. BMZ Rosja

Zgodnie z podpisaną w maju 2021 r. umową, klient odebrał trzy lokomotywy, a kolejne trzy mają zostać dostarczone do końca roku. Warunki umowy o świadczenie usług są obecnie negocjowane.

Lokomotywy serii 3TE25K2M po raz pierwszy trafiają do prywatnego przewoźnika - wcześniej wszystkie lokomotywy były produkowane tylko na zamówienie Kolei Rosyjskich.

Obecnie w terenie wykorzystywane są lokomotywy 2TE116, 3TE10, TEM2, TEM18 oraz dwie nowe lokomotywy spalinowe manewrowe TEM28, które wcześniej przez osiem lat były dzierżawione przez TMH PRO (członka TMH Group) spółce Elga-trans LLC. Przeglądy i naprawy bieżące lokomotyw TMH PRO organizuje wspólnie z firmą LLC LokoTech-Promservice w miejscu eksploatacji lokomotyw.

Elga Trans obsługuje linię kolejową Ułak - Elga, która łączy magistralę Bajkał-Amur (BAM) z największym w Rosji złożem węgla koksującego w Eldze.

Lokomotywy serii 3TE25K2M są przeznaczone do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych w trudnych warunkach klimatycznych. Po raz pierwszy będą one eksploatowane na rzecz prywatnego przewoźnika towarowego.

Od początku 2020 r. eksploatowane są trójczłonowe lokomotywy spalinowe 3TE25K2M do przewozu towarów na liniach głównych. Ponad 50 lokomotyw spalinowych tej serii pracuje w lokomotywowni Komsomolsk nad Amurem Kolei Dalekowschodniej. Ich wysoka efektywność techniczna i ekonomiczna jest osiągana poprzez zmniejszenie zużycia paliwa i kosztów utrzymania floty.

W konstrukcji lokomotyw zastosowano innowacyjne wyposażenie, m.in. zespół kołowo-silnikowy z łożyskami tocznymi, mikroprocesorowy system sterowania, silniki elektryczne prądu przemiennego dla układów pomocniczych lokomotywy, zespół sprężarki śrubowej. Silnik lokomotyw tej serii posiada rezerwę mocy na warunki niskich temperatur i dużych wysokości. Załoga lokomotywy ma zapewnione komfortowe warunki - kabina sterownicza spełnia wszystkie nowoczesne standardy sanitarne, ergonomiczne i bezpieczeństwa.