Kolejna maszyna wyprodukowana przez RAFAMET pojawi się w czeskim CZ LOKO

Kolejna maszyna wyprodukowana przez RAFAMET pojawi się w czeskim CZ LOKO

27 lipca 2021 | Źródło: RAFAMET S.A.
PODZIEL SIĘ

Kolejna maszyna firmy RAFAMET S.A. będzie pracować na czeskim rynku. Obrabiarka UFB 125 N zasili rozbudowywany zakład przedsiębiorstwa z Czeskiej Trzebowej. Termin realizacji umowy ustalono na koniec sierpnia 2022 roku.

Tokarka kołowa UFB 125 N. Fot. RAFAMET S.A.

Firma CZ LOKO, a.s. mieszcząca się w mieście Czeska Trzebowa zajmuje się remontami wagonów lokomotyw. Przedsiębiorstwo już od około 30 lat użytkuje kilka maszyn firmy RAFAMET S.A. W tej chwili rozbudowują swój zakład o nową halę remontową. UFB 125 N spółki z Kuźni Raciborskiej znajdzie zastosowanie właśnie w nowo powstającym obiekcie.

Tokarka kołowa UFB 125 N jest sterowaną numerycznie dwusuportową tokarką specjalną przeznaczoną do regeneracji profili kół jezdnych i tarcz hamulcowych zestawów kołowych stosowanych w pojazdach szynowych.

- Podpisanie umowy z czeskim odbiorcą tradycyjnie poprzedziło postępowanie przetargowe. W rezultacie, na bazie doświadczenia z użytkowaniem naszych starszych obrabiarek przedsiębiorstwo postanowiło zakupić kolejną maszynę wyprodukowaną w Kuźni Raciborskiej. Negocjacje nie były łatwe, jednak finalnie udało nam się doprowadzić do zawarcia kontraktu na dostarczenie UFB 125 N - wyjaśnił Ryszard Grygiel, kierownik sprzedaży RAFAMET S.A.

Tokarka kołowa UFB 125 N. Fot. RAFAMET S.A.

Czeski rynek kolejowy

Początki kolei czeskich sięgają już pierwszej połowy XIX w., kiedy to na tym terenie władze sprawowały Austro-Węgry. W 1832 roku otwarta została pierwsza w Europie linia kolei konnej, która łączyła Czeskie Budziejowice z Linze. Natomiast w 1839 roku uruchomiono już pierwszą linię z trakcją parową. Była to Kolej Północna łącząca Wiedeń z Brzecławem i później także już z Krakowem.

Obecnie kolejowy rynek czeski jest istotnie mniejszy od rynku polskiego. Mimo tego znajduje się tam sporo zakładów, które użytkują obrabiarki RAFAMETu już od wielu lat. - Jest to tradycyjny rynek, na który od lat dostarczamy obrabiarki do obróbki zestawów kołowych. W ostatnich latach obserwujemy wyraźny wzrost sprzedaży naszych maszyn, i to zarówno dla podmiotów państwowych, jak np. ČD Cargo, prywatnych czy też przedsiębiorstw, które zajmują się komunikacją tramwajową (np. Dopravní podnik Ostrava) - mówił R. Grygiel. - Mimo, iż rynek czeski jest mniejszy od rodzimego, to udaje nam się przekazywać południowym sąsiadom po 2-4 obrabiarki rocznie, co bardzo nas cieszy  - podsumowuje kierownik sprzedaży RAFAMET S.A.