Alstom dostarczy RENFE 152 pociągi o wysokiej pojemności dla przewozów metropolitarnych.

Alstom dostarczy RENFE 152 pociągi o wysokiej pojemności dla przewozów metropolitarnych.

27 lipca 2021 | Źródło: Kurier Kolejowy / Renfe
PODZIEL SIĘ

Prezesi Renfe - Isaías Táboasv i Alstom España - Leopoldo Maestu, podpisali umowę na zakup 152 pociągów o dużej pojemności dla przewozów metropolitarnych, za 1,447 mln euro. Kontrakt z Alstom, którego przyznanie zostało zatwierdzone przez Zarząd Renfe w marcu ubiegłego roku, przewiduje wyprodukowanie 152 pociągów o długości 100 metrów każdy. Obejmuje również części zamienne, oprzyrządowanie warsztatów oraz serwis przez 15 lat.

Prezesi Renfe - Isaías Táboasv i Alstom España - Leopoldo Maestu. Fot. RENFE

Nowe pociągi, które będą przeznaczone do obsługi dużych węzłów metropolitarnych, mają pojemność co najmniej 900 miejsc siedzących każdy (20% więcej niż obecne pociągi Civia). Ponadto, dzięki zaawansowanej konstrukcji z minimum 10 drzwiami i przestronnymi przedsionkami, czas wsiadania i wysiadania pasażerów zostanie skrócony do minimum.

Wszystkie pojazdy będą również w pełni dostępne, z ułatwieniami w podróży dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, a także będą wyposażone w łącza wifi oraz miejsca na rowery i wózki dziecięce.

Operacja ta jest częścią planu odnowy floty uruchomionego przez Renfe w 2019 r., mającego na celu zagwarantowanie jakości i poprawę usług publicznych w nadchodzących latach, i który obejmie odnowienie 50% pociągów podmiejskich i regionalnych.

Renfe podejmuje największe w ostatnich dziesięcioleciach wysiłki inwestycyjne w zakresie zakupu taboru kolejowego, aby przyczynić się do pobudzenia ożywienia gospodarczego, ogłaszając przetargi na łączną kwotę ponad 3 500 milionów euro, które wygenerują około 52 000 nowych miejsc pracy.

 

Nabycie tych pociągów umożliwia zaspokojenie przewidywanych potrzeb w zakresie odmłodzenia taboru, zwiększenia niezawodności i ograniczenia liczby zdarzeń, zwiększenia efektywności energetycznej, a także dostosowania się do obowiązków w zakresie wdrożenia dostępności i zwiększenia bezpieczeństwa w systemie kolejowym.

W związku z tym Renfe dąży do obniżenia średniego wieku taboru kolejowego, zwłaszcza w kolejach metropolitarnych i regionalnych, które posiadają pociągi mające w niektórych przypadkach ponad 30 lat i stanowią 80% usług publicznych Renfe.

Alstom w Santa Perpètua

Centrum Przemysłowe Santa Perpètua de Mogoda, o powierzchni 360 000 m2, jest największą fabryką Alstom w Hiszpanii i Portugalii oraz pierwszą w hiszpańskim sektorze kolejowym, w której zastosowano standardy Przemysłu 4.0. Obecnie zatrudnia prawie tysiąc pracowników i ma możliwość produkcji wszystkich typów pociągów (tramwaje, metro, pociągi podmiejskie i regionalne) dla projektów krajowych i międzynarodowych, od fazy projektowania do ostatecznej dostawy do klienta. Centrum to wyprodukowało wszystkie pociągi Alstom jeżdżące w Hiszpanii i realizuje projekty w Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Europie, Afryce Północnej, na Bliskim Wschodzie, w Azji i Oceanii.

 

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Renfe ogłasza przetarg na zakup i konserwację 57 pociągów elektrycznych o wartości 483 mln euro. Renfe ogłasza przetarg na zakup i konserwację 57 pociągów elektrycznych o wartości 483 mln euro.
Następny artykuł Litewscy maszyniści ubiegają się o świadectwa maszynisty na Rail Baltica. Litewscy maszyniści ubiegają się o świadectwa maszynisty na Rail Baltica.