Der European Loc Pool przeprowadza testy homologacyjne lokomotywy EURODUAL STADLERA w Szwajcarii

Der European Loc Pool przeprowadza testy homologacyjne lokomotywy EURODUAL STADLERA w Szwajcarii

12 sierpnia 2021 | Źródło: Kurier Kolejowy / Stadler
PODZIEL SIĘ

Na zlecenie Der European Loc Pool przeprowadzane były w Szwajcarii testy homologacyjne najsilniejszej lokomotyw wyprodukowanej przez firmę STADLER. Nasz kolega André Niederberger uwiecznił na zdjęciach lokomotywę EURO 9000 podczas przejazdu testowego przez Przełęcz Gottharda.

Przełęcz Gottharda położona  jest w południowo-wschodniej Szwajcarii, w Alpach Lepontyjskich, łączy doliny rzek Ticino i Reuss. Jest jedną z najniżej położonych przełęczy w Alpach, znajduje się na wysokości 2108 metrów n.p.m., dzięki czemu da się ją pokonać o każdej porze roku.

Fot. André Niederberger

EURODUAL to dwusystemowa lokomotywa przeznaczona do transportu pasażerskiego i towarowego. Zastosowanie napędu elektrycznego oraz elektryczno-spalinowego pozwala na wykorzystanie jej zarówno na liniach zelektryfikowanych, jak i niezelektryfikowanych.

EURODUAL jest dostępna w konfiguracji cztero- lub sześcioosiowej z rozstawem wąsko-, normalno-, i szerokotorowym. Lokomotywy użytkowane na szlakach niższej kategorii muszą jeździć również bez dostępu do trakcji elektrycznej. Lokomotywy dwusystemowe EURODUAL w obu trybach napędu dysponują dużą siłą trakcyjną i osiągają prędkość maksymalną 160 km/h. EURODUAL nadaje się do eksploatacji na wszystkich liniach kolejowych, dzięki czemu operatorzy mogą elastycznie i ekonomicznie planować transport. EURODUAL spełnia wymagania TSI oraz europejskie normy emisji spalin IIIB.

Pierwsze zamówienie na lokomotywy EURODUAL zostało złożone w 2013 roku przez Beacon Rail Leasing (BRLL). Pojazdy te są eksploatowane przez Direct Rail Services (DRS) w Wielkiej Brytanii.

Potężna EURO 9000 na Przełęczy Gottharda. Fot. André Niederberger

Oferta firmy leasingowej Der European Loc Pool (ELP) skierowana jest do operatorów kolejowych i firm logistycznych w całej Europie. Zakres usług obejmuje kompleksowy leasing nowoczesnych lokomotyw. ELP full-service leasing obejmuje kompleksową ofertę serwisową i ubezpieczeniową. ELP koncentruje się na sześcioosiowych lokomotywach hybrydowych o mocy do 2,8 MW z napędem spalinowym, 9 MW z napędem elektrycznym i sile pociągowej 500 kN. Umożliwiają one pracę na liniach zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych. Lokomotywa ELP "Co'Co" zastępuje podwójną trakcję lokomotyw "Bo'Bo", oferując znaczne korzyści logistyczne i ekonomiczne.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Trakcja S.A. z umową na wykonanie robót na odcinku Warszawa Wschodnia-Warszawa Wawer. Trakcja S.A. z umową na wykonanie robót na odcinku Warszawa Wschodnia-Warszawa Wawer.
Następny artykuł Dzięki modernizacji linii kolej przewiezie więcej towarów po szerokich torach w Siemianówce Dzięki modernizacji linii kolej przewiezie więcej towarów po szerokich torach w Siemianówce