Ponad 2,5 mln pasażerów skorzystało z terminali biletowych Kolei Białoruskich w ciągu 7 miesięcy br.

Ponad 2,5 mln pasażerów skorzystało z terminali biletowych Kolei Białoruskich w ciągu 7 miesięcy br.

12 sierpnia 2021 | Źródło: Koleje Białoruskie / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

W okresie styczeń-lipiec 2021 r. w terminalach samoobsługowych bilety na pociągi Przewozów Regionalnych Ekonomicznych i Miejskich zakupiło 2 538 107 osób, co stanowi wzrost o 27% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Ten kanał sprzedaży stał się popularny i cieszy się rosnącym zainteresowaniem ze strony pasażerów. Na przykład w lipcu 2021 r. ponad 576 000 pasażerów skorzystało z terminali samoobsługowych w celu zakupu dokumentów podróży, co stanowi wzrost o 54,8% w porównaniu z lipcem 2020 r.

 

Fot. Koleje Białoruskie

Najbardziej aktywnymi użytkownikami technologii samoobsługowej są pasażerowie miast: Mińsk, Mohylew, Homel, Witebsk i Mołodeczno. Terminale samoobsługowe stały się wygodną alternatywą dla kas kolejowych.

Koleje Białoruskie kontynuują rozbudowę sieci terminali samoobsługowych nowego typu z możliwością przyjmowania płatności gotówkowych i wydawania reszty, a także z wykorzystaniem kart płatniczych banków rezydentów i nierezydentów Republiki Białorusi. W terminalach nowego typu bilety będzie można kupić posługując się jednym z trzech języków: białoruskim, rosyjskim lub angielskim.

Od początku 2021 roku oddano do użytku 27 nowych terminali. Dzięki temu udało się usprawnić obsługę taryf na stacjach w Baranowiczach, Pińsku, Bobrujsku, Witebsku, Homlu, Mohylewie, Żłobinie, Osipowiczach i Mińsku.

W sumie na Białoruskich Kolejach zainstalowanych jest obecnie 185 urządzeń samoobsługowych, w tym 97 terminali nowego typu.

W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną, Koleje Białoruskie zdecydowanie zalecają pasażerom aktywne korzystanie z terminali samoobsługowych, a także elektronicznych kanałów sprzedaży dokumentów podróży.