Pierwszy z pociągów FLIRT produkowanych dla kanadyjskiej Ottawy opuścił halę zakładów Stadlera

Pierwszy z pociągów FLIRT produkowanych dla kanadyjskiej Ottawy opuścił halę zakładów Stadlera

15 sierpnia 2021 | Źródło: Kurier Kolejowy / Stadler
PODZIEL SIĘ

W kwietniu 2019 roku Miasto Ottawa i SNC Lavalin Group ogłosiły, że firma Stadler wygrała przetarg na zaprojektowanie i dostawę siedmiu czteroczłonowych spalinowo-elektrycznych pociągów FLIRT, stanowiących część projektu rozbudowy linii Trillium Line w ramach Etapu 2 O-Train. Wartość kontraktu wynosi około 80 milionów franków szwajcarskich (106 milionów dolarów kanadyjskich). Pierwszy z pojazdów przeznaczonych dla kanadyjskiego odbiorcy opuścił właśnie halę w zakładach Stadlera w Bussnang, w Szwajcarii.

Fot. Andy Gobeli

Kanada stała się 18 krajem, który zakupił pociągi FLIRT firmy Stadler. Zgodnie z umową Stadler dostarczy pojazdy do Ottawy w drugiej połowie 2021 roku, gdzie zostaną one poddane intensywnym testom.

Siedem czteroczłonowych pociągów dla Ottawy jest wyposażanych w cztery silniki Diesla o mocy 480 kW. Części systemu wyposażenia trakcyjnego oraz silniki wysokoprężne są umieszczone w zespołach zasilających. Pociągi zostały zaprojektowane specjalnie do jazdy w ekstremalnie zimnym klimacie.

Pociągi FLIRT firmy Stadler, rozwijające prędkość do 120 kilometrów na godzinę, będą obsługiwały przedłużoną linię Trillium Line. Etap 2 rozbudowy linii Trillium Line jest projektem partnerstwa publiczno-prywatnego, którego celem jest przedłużenie istniejącej linii Trillium Line o 16 kilometrów torów i 8 nowych stacji, w tym połączenie z międzynarodowym lotniskiem Macdonald-Cartier w Ottawie.

Pojazdy przeznaczone dla Ottawy są budowane i montowane w zakładach Stadlera w Bussnang, w Szwajcarii. Stadler ma tu bogate doświadczenie w realizacji projektów dla krajów, w których panują ekstremalne zimowe warunki pogodowe. W Estonii, Norwegii, Finlandii i Szwecji pociągi Stadler FLIRT są już eksploatowane z wysoką dyspozycyjnością, nawet w trudnych warunkach zimowych.