Pierwsze bezpośrednie zawinięcie oceanicznego statku Hapag-Lloyd do Hutchison Ports Gdynia

Pierwsze bezpośrednie zawinięcie oceanicznego statku Hapag-Lloyd do Hutchison Ports Gdynia

25 sierpnia 2021 | Źródło: Gdynia Container Terminal
PODZIEL SIĘ

W poniedziałek 23 sierpnia 2021 na terminalu Hutchison Ports Gdynia miało miejsce pierwsze w historii bezpośrednie zawinięcie kontenerowego statku regularnego serwisu transatlantyckiego. Na statek mv Hella armatora Hapag-Lloyd, o długości 275m, szerokości 40m i ładowności 5605 TEU, załadowane zostały ładunki polskich eksporterów, które z portu w Gdyni popłyną bezpośrednio do portów Ameryki Północnej, łącznie ok. 1400 TEU. Dało to polskim eksporterom możliwość bezpośredniej wysyłki towarów do portów Halifax, Nowy Jork, Norfolk oraz Charleston bez konieczności dokonywania w Hamburgu lub Antwerpii przeładunku ze statku dowozowego na statek oceaniczny.

Fot. Gdynia Container Terminal

Planowana rotacja statku wygląda następująco: Gdynia – Hamburg – Antwerpia – Londyn – Halifax – Nowy Jork – Norfolk – Charleston.

W listopadzie 2021 terminal Hutchison Ports Gdynia planuje ukończenie prowadzonej obecnie modernizacji 85-metrowego odcinka Nabrzeża Bułgarskiego. Tym samym Port Gdynia będzie dysponował pierwszym głębokowodnym nabrzeżem kontenerowym o długości 447m i głębokości technicznej 15,5m. Głębokowodna część Nabrzeża Bułgarskiego jest wyposażona w dwa tory podsuwnicowe o rozstawie 20m i 30,38m, umożliwiające posadowienie dużych suwnic kontenerowych do obsługi bezpośrednich zawinięć oceanicznych. Jest to najnowocześniejsze nabrzeże kontenerowe w Porcie Gdynia.

Inwestycje realizowane przez Hutchison Ports Gdynia oraz Zarząd Morskiego Portu Gdynia, umożliwiły wspomniane pierwsze zawinięcie serwisu transatlantyckiego. Liczymy, że statki serwisów transatlantyckich na stałe zagoszczą w Porcie Gdynia przy Nabrzeżu Bułgarskim, ustanawiając dla polskich eksporterów stały ciąg ładunkowy w relacji Polska – Ameryka Północna, tym samym wzmacniając pozycję Portu Gdynia na mapie żeglugowej świata.

O Hutchison Ports

Hutchison Ports jest oddziałem CK Hutchison Holdings Limited (CK Hutchison), zajmującym się portami i usługami pokrewnymi. Hutchison Ports jest wiodącym na świecie inwestorem, deweloperem i operatorem portowym działającym w 52 portach na terenie 26 krajów Azji, Bliskiego Wschodu, Afryki, Europy, obu Ameryk oraz Australii i Oceanii. Na przestrzeni lat Grupa Hutchison Ports rozszerzała swoją działalność na inne obszary związane z logistyką i transportem, w tym terminale statków wycieczkowych, operacje lotniskowe, centra dystrybucyjne, usługi kolejowe i stocznie remontowe. W 2020 roku terminale należące do Hutchison Ports przeładowały  łącznie ponad 83 mln TEU.

O Hapag- Lloyd

Posiadając flotę 250 nowoczesnych kontenerowców o łącznej pojemności transportowej 1,8 mln TEU, Hapag-Lloyd jest jedną z wiodących firm żeglugi liniowej na świecie. Firma zatrudnia około 13 400 pracowników i posiada 394 biura w 130 krajach. Hapag-Lloyd posiada pojemność kontenerową wynoszącą około 2,8 miliona TEU - w tym jedną z największych i najnowocześniejszych flot kontenerów typu reefer. Łącznie 121 serwisów liniowych na całym świecie zapewnia szybkie i niezawodne połączenia pomiędzy ponad 600 portami na wszystkich kontynentach. Hapag-Lloyd jest jednym z wiodących operatorów na szlakach transatlantyckich, Bliskiego Wschodu, Ameryki Łacińskiej oraz wewnątrzamerykańskich.