Zapoznanie ze szlakiem na tydzień przed powrotem pociągów pasażerskich w relacji Mielec-Dębica

Zapoznanie ze szlakiem na tydzień przed powrotem pociągów pasażerskich w relacji Mielec-Dębica

25 sierpnia 2021 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Odcinek linii kolejowej nr 25 łączący Mielec z Dębicą, który był w katastrofalnym stanie, od jesieni ubiegłego roku jest znów przejezdny. Na trasę wróciły pociągi towarowe, ale prace trwały nadal. Teraz, od września po 12 latach pojadą pierwsze pociągi pasażerskie. Wczoraj (25.08.2021r) szynobus SA 135-013 nalężący do województwa podkarpackiego, obsługiwany przez Polregio odbył jazdę mającą na celu zapoznanie ze szlakiem, co uwiecznił na zdjęciach Krzysztof Wajsler.

Fot. Krzysztof Wajsler.

Przywrócenie ruchu towarowego i pasażerskiego między Mielcem i Dębicą oznacza, że kolejarze zmierzają do końca odbudowy linii kolejowej, która przed laty była nawet przeznaczona do całkowitej rozbiórki.

Fot. Krzysztof Wajsler.

 

Fot. Krzysztof Wajsler.

 

Nie oznacza to koniec modernizacji linii numer 25 w regionie mieleckim. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetargi szacowane na ponad 170 mln zł, które przywrócą pasażerskie połączenia Mielec – Padew oraz zwiększą bezpieczeństwo dzięki budowie bezkolizyjnego przejścia na stacji Mielec.

Inwestycja „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica” wpisana jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 296 717 022,32 PLN, kwota dofinansowania unijnego – 209 063 173,35 PLN.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Umowa o współpracy przy wdrażaniu technologii wodorowych w transporcie szynowym podpisana. Umowa o współpracy przy wdrażaniu technologii wodorowych w transporcie szynowym podpisana.
Następny artykuł Od niedzieli 29 sierpnia znika "wąskie gardło" między Warką i Radomiem. Od niedzieli 29 sierpnia znika "wąskie gardło" między Warką i Radomiem.