Od niedzieli 29 sierpnia znika "wąskie gardło" między Warką i Radomiem.

Od niedzieli 29 sierpnia znika "wąskie gardło" między Warką i Radomiem.

26 sierpnia 2021 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Podróżni od 29 sierpnia zyskają nowe przystanki Radom Gołębiów i Radom Północny. Pociągi z Radomia do Warszawy pojadą po dwóch torach. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększyły przepustowość ważnej dla regionu i połączeń dalekobieżnych trasy. Inwestycja za ponad 645 mln zł jest realizowana z udziałem środków UE z POIiŚ.

Linia kolejowa Warka - Radom. Fot. Artur Lewandowski / PKP PLK

W niedzielę 29 sierpnia pociągi z Warszawy pojadą po dwóch torach na całej trasie do Radomia. Całkowicie zlikwidowane będzie „wąskie gardło”, czyli jeden tor między Warką a Radomiem.  Odcinek od Lesiowa do Radomia był ostatnim, na którym ruch odbywał się jednym torem. Zwiększa się przepustowość trasy i możliwe będzie uruchamianie większej liczby m.in. połączeń dalekobieżnych najkrótszą trasą przez Warkę i Radom. Na trasie będzie 56 pociągów w ciągu doby. 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudowały w Radomiu trzy nowe przystanki, które ułatwią dojazdy i poprawią komunikację w regionie. Poza Radomiem Stara Wola, od niedzieli podróżni będą korzystać z nowych przystanków Radom Gołębiów i Radom Północny. Są wiaty, oświetlenie, oznakowanie oraz gabloty informacyjne. Dojścia do peronów przygotowano z myślą o potrzebach osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Są pochylnie oraz windy. Na przystanku Radom Stara Wola, wraz z otwarciem drugiego toru, podróżni skorzystają z nowego peronu.

 

Linia kolejowa Warka - Radom. Fot. Artur Lewandowski / PKP PLK

 

We wrześniu w Radomiu po wiadukcie drogowym na ul. Kozienickiej pojadą kierowcy. Wykonawca kończy prace.

Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h. Dzięki temu skróci się czas podróży ze stolicy na południe województwa.

Wartość projektów związanych z przebudową odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.