We wrześniu rusza kolejny etap inwestycji na trasie Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane

We wrześniu rusza kolejny etap inwestycji na trasie Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane

27 sierpnia 2021 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Latem, pasażerowie skorzystali z ponad 3 tysięcy bezpośrednich połączeń pociągiem do Zakopanego. Lepszy dostęp do kolei zapewniły nowe perony w Suchej Beskidzkiej, Jordanowie, Rabie Wyżnej i Pyzówce oraz przebudowane między Skawiną a Zakopanem. We wrześniu kolejny etap inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych na trasie Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane zapewni krótsze i komfortowe podróże na Podhale.

Nowy peron na stacji Pyzówka. Fot. Arkadiusz Mstowski PKP PLK

1 września, po wakacyjnej przerwie - rozpocznie się kolejny etap prac między Suchą Beskidzką a Chabówką i Zakopanem, m.in. na szlakach Osielec – Bystra Podhalańska, Jordanów – Skawa – Chabówka oraz Biały Dunajec – Poronin – Zakopane. Inwestycje na trasie Kraków - Zakopane pozwolą skrócić czas podróży pociągiem do stolicy Tatr oraz zwiększyć dostępność do kolei i poziom obsługi podróżnych na stacjach i przystankach.

Pasażerowie zyskają dostępniejsze, lepiej przygotowane do podróży perony na przystankach Bystra Podhalańska i Skawa Środkowa oraz na stacji Poronin. W zakresie robót będą również przejazdy kolejowo-drogowe i urządzenia sterowania ruchem, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej. Sprawność kolejowej trasy poprawi przebudowa wiaduktu, mostów i przepustów.

Stacja Raba Wyżna. Fot. Krzysztof Dzidek / PKP PLK

Każdy etap inwestycji zwiększa dostępność do kolei. Latem pasażerowie na odcinku między Skawiną a Zakopanem korzystali już z 17 przebudowanych, wygodniejszych stacji i przystanków: Rzozów, Radziszów, Radziszów Centrum, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów, Sucha Beskidzka, Jordanów, Raba Wyżna, Sieniawa, Pyzówka, Lasek, Nowy Targ.

Sprawność zakopianki zwiększają zmodernizowane tory, przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne. Efektem wielobranżowych prac będą szybsze i sprawniejsze podróże do stolicy Tatr. Czas jazdy pociągiem z Krakowa do Zakopanego wyniesie nieco ponad 2 godz. Czyli skróci się o ponad godzinę.

Modernizacja kolejowej „zakopianki”, prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97,98,99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”.  Na realizację przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Zakończenie przedsięwzięcia planowane jest w 2023 r.

Przystanek Nowy Targ.  Fot. Arkadiusz Mstowski / PKP PLK

Szeroki zakres robót wymaga nowej organizacji ruchu pociągów i wprowadzenia autobusowej komunikacji zastępczej. Nową organizację uwzględniono w rozkładzie jazdy.

Od środy1 września na odcinku Kraków – Zakopane będzie zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi Intercity.

Za składy Polregio, pojadą autobusy na odcinku Sucha Beskidzka – Zakopane.

Informacje są dostępne na plakatach, portalpasazera.pl  oraz na stronach internetowych przewoźników.