Tabor Dębica zbudował drugą z trzech lokomotyw manewrowych 6Dh-1 zamówionych przez PCC Intermodal. Operator zakupił trzy pojazdy dzięki środkom finansowym z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, wspierającym rozwój przewozów intermodalnych w Polsce, w ramach zadania „Zakup lokomotyw manewrowych do obsługi terminali intermodalnych w Kutnie, Brzegu Dolnym i Gliwicach”. Pierwsza lokomotywa odebrana w lipcu trafiła na terminal PCC Intermodal w Brzegu Dolnym.
Lokomotywa 6Dh-1 ( zwana Alf ) powstała poprzez modernizację lokomotywy serii SM42. Przeznaczona jest do prowadzenia średnich i lekkich pociągów towarowych oraz prac manewrowych. Konstrukcja ostoi lokomotywy, wózków, prowadzenie i zawieszenie wózków, układ hamulcowy na wózku oraz zbiorniki paliwa modernizacji nie podlegały. Ich konstrukcja jest analogiczna do pierwowzoru. Wszystkie te podzespoły zostały poddane naprawie głównej.
W ramach modernizacji zabudowane zostało całkowicie nowe nadwozie w oparciu o nową dokumentację konstrukcyjną. Zabudowano nowy, wysokoprężny, 12-cylindrowy silnik spalinowy C27 firmy Caterpillar. Lokomotywa została wyposażona między innymi w nowy zespół prądnic synchronicznych, nową sprężarkę śrubową oraz nowe szafy elektryczne. Zaprojektowano również dwustanowiskową kabinę maszynisty wyposażoną w ergonomiczne fotele, panele operatorskie, klimatyzację oraz bogate wyposażenie socjalne. W trakcie przebudowy obniżono środek ciężkości oraz znacznie poprawiono widoczność pola pracy z kabiny.
Lokomotywa jest przygotowana do ewentualnego montażu systemu zdalnego sterowania, wyposażona w systemy antypoślizgowe, komplet kamer wraz z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi w kabinie i radio GSM-R. Prędkość maksymalna to 90 km/h, a masa - 70 ton. Zastosowano system zdalnego monitoringu aktualnego stanu dopasowany do potrzeb klienta + GPS.