Druga z trzech zamówionych lokomotyw PCC Intermodal gotowa do odbioru w zakładzie Taboru Dębica

Druga z trzech zamówionych lokomotyw PCC Intermodal gotowa do odbioru w zakładzie Taboru Dębica

29 sierpnia 2021 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Tabor Dębica zbudował drugą z trzech lokomotyw manewrowych 6Dh-1 zamówionych przez PCC Intermodal. Operator zakupił trzy pojazdy dzięki środkom finansowym z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, wspierającym rozwój przewozów intermodalnych w Polsce, w ramach zadania „Zakup lokomotyw manewrowych do obsługi terminali intermodalnych w Kutnie, Brzegu Dolnym i Gliwicach”. Pierwsza lokomotywa odebrana w lipcu trafiła na terminal PCC Intermodal w Brzegu Dolnym.

Fot. Krzysztof Wajsler

Lokomotywa 6Dh-1 ( zwana Alf ) powstała poprzez modernizację lokomotywy serii SM42. Przeznaczona jest do prowadzenia średnich i lekkich pociągów towarowych oraz prac manewrowych.  Konstrukcja ostoi lokomotywy, wózków, prowadzenie i zawieszenie wózków, układ hamulcowy na wózku oraz zbiorniki paliwa modernizacji nie podlegały. Ich konstrukcja jest analogiczna do pierwowzoru. Wszystkie te podzespoły zostały poddane naprawie głównej.

 

Fot. Krzysztof Wajsler

 

Fot. Krzysztof Wajsler

 

W ramach modernizacji zabudowane zostało całkowicie nowe nadwozie w oparciu o nową dokumentację konstrukcyjną. Zabudowano nowy, wysokoprężny, 12-cylindrowy silnik spalinowy C27 firmy Caterpillar. Lokomotywa została wyposażona między innymi w nowy zespół prądnic synchronicznych, nową sprężarkę śrubową oraz nowe szafy elektryczne. Zaprojektowano również dwustanowiskową kabinę maszynisty wyposażoną w ergonomiczne fotele, panele operatorskie, klimatyzację oraz bogate wyposażenie socjalne. W trakcie przebudowy obniżono środek ciężkości oraz znacznie poprawiono widoczność pola pracy z kabiny.

 

Wnętrze kabiny maszynisty. Fot. Krzysztof Wajsler

 

Lokomotywa jest przygotowana do ewentualnego montażu systemu zdalnego sterowania, wyposażona w systemy antypoślizgowe, komplet kamer wraz z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi w kabinie i radio GSM-R. Prędkość maksymalna to 90 km/h, a masa - 70 ton. Zastosowano system zdalnego monitoringu aktualnego stanu dopasowany do potrzeb klienta + GPS. 

 

  •