Siemens Mobility zaprezentował pierwsze dwa kompletne wagony wraz z wagonem sterowniczym dla nowych nocnych składów pociągów NightJet. Rozpoczęły sie testy, co jest kolejnym etapem w realizacji największego zamówienia na pociągi nocne w Europie.
Po zaprezentowaniu w lutym wagonu produkowanego w fabryce w Wiedniu, Siemens pokazał dwa pierwsze wagony z zestawu na torach, które wyjechały z austriackiej fabryki w celu realizacji programu testów. Pierwsze pociągi mają ruszyć pod koniec przyszłego roku.
Austriackie Koleje Federalne ÖBB zamówiły w firmie Siemens łącznie 33 siedmiowagonowe zespoły trakcyjne, tego lata bowiem znacznie rozszerzyły swoje pierwotne zamówienie na trzynaście pociągów o kolejne dwadzieścia. Dzięki nim chcą się dalej rozwijać w branży kolejowych usług nocnych w całej Europie.
Siedmiowagonowe Nightjety nowej generacji będą zestawione z dwóch wagonów z miejscami siedzącymi, trzech wagonów z kuszetkami i dwóch wagonów sypialnych. Projekt łączy w sobie ultranowoczesne wzornictwo z jeszcze większym komfortem. W nowej koncepcji kuszetek dodatkowe mini apartamenty dla osób podróżujących samotnie oferują jeszcze więcej prywatności i zapewniają przyjemne i relaksujące dotarcie do celu. Podróżowanie w wagonie sypialnym stanie się jeszcze bardziej komfortowe, ponieważ przedziały standard i deluxe będą miały własne toalety i prysznice. Tradycyjne przedziały będą oczywiście nadal dostępne - w nowej odsłonie.