Pierwszy hybrydowy Impuls II przeznaczony dla Kolei Dolnośląskich już niebawem dojedzie do Legnicy

Pierwszy hybrydowy Impuls II przeznaczony dla Kolei Dolnośląskich już niebawem dojedzie do Legnicy

11 września 2021 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Hybrydowy zespół trakcyjny Impuls 2 typu 36WEh o numerze 012 niebawem dojedzie do stacji przeznaczenia - Legnicy, powiększając w ten sposób flotę pojazdów Kolei Dolnośląskich. To pierwszy z szęściu zamówionych przez dolnośląskiego przewoźnika Impulsów o napędzie hybrydowym. Pociąg został sfotografowany w podróży z Nowego Sącza do Legnicy przez Annę Szczepanowską w Krakowie Nowej Hucie i Adama Kupniewskiego w Opolu.

Hybrydowy IMPULS II Kolei Donosląskich w Krakowie Nowej Hucie. Fot. Anna Szczepanowska

NEWAG S.A. w sumie dostarczy Kolejom Dolnośląskim sześć hybrydowych Impulsów II. Postępowanie przetargowe dotyczyło dwóch pociągów, z dodaną opcją zakupową na kolejnych sześć. Przewoźnik postanowił z tej możliwości skorzystać od razu kupując dodatkowe cztery sztuki z opcji. Wartość sześciu elektryczno - spalinowych pociągów to prawie 170 mln zł.

Wyprodukowany w Nowym Sączu hybrydowy zespół trakcyjny Impuls 2 typu 36WEh jest pierwszym polskim pojazdem szynowym, który oprócz silników elektrycznych posiada także silniki spalinowe, co pozwala na poruszanie się po odcinkach pozbawionych elektrycznej sieci trakcyjnej. Zastosowanie innowacyjnej technologii w pojeździe sprawia, że funkcjonalność i zakres jego zastosowania przez przewoźników wzrasta, a ponadto podnosi komfort jazdy pasażerów.

 

Hybryda w barwach Kolei Dolnośląskich w Opolu w drodze do Legnicy.
Fot. Adam Kupniewski / Kurier Kolejwy

 

Hybrydowe Impulsy II dla Kolei Dolnośląskich to trzyczłonowe, pociągi przystosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Każdym z nich będzie mogło podróżować co najmniej 315 pasażerów. Składy są wyposażane w klimatyzację i bezprzewodowy, ogólnodostępny internet. Pod trakcją elektryczną rozwijają prędkość do 160 km/h, natomiast z napędem spalinowym – do 120 km/h.

 

Hybryda w barwach Kolei Dolnośląskich w Opolu w drodze do Legnicy.
Fot. Adam Kupniewski / Kurier Kolejwy

 

Nowe pociągi pojadą na trasie Trzebnica – Wrocław – Sobótka – Świdnica, gdzie będą mogły wykorzystać swój dwusystemowy napęd. Linia kolejowa nr 285 pomiędzy Wrocławiem a Sobótką i Świdnicą jest obecnie w trakcie rewitalizacji, co pozwoli na przywrócenie na niej ruchu regularnych połączeń pasażerskich po około 20 latach. Zgodnie z zapowiedziami PKP PLK prace mają zostać ukończone w tym roku. Rewitalizacja współfinansowana jest ze środków RPO Województwa Dolnośląskiego.

Wnętrze pojazdu hybrydowego Impuls II Kolei Dolnośląskich