W grudniu między Lublinem a Łukowem pojedziemy pociągami regionalnymi i dalekobieżnymi

W grudniu między Lublinem a Łukowem pojedziemy pociągami regionalnymi i dalekobieżnymi

28 września 2021 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Nowe tory i przystanki zapowiadają powrót pociągów z Lublina do Łukowa. Mieszkańcy skorzystają z nowych przystanków Berejów i Laski. Kończą się prace na odcinku Lubartów - Parczew. Na przystankach montowane są wiaty i oznakowanie.  Maszyny regulują tor. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 90 mln zł współfinansowana jest ze środków RPO woj. lubelskiego.

Przystanek Brzeźnica Bychawska. Fot. Anna Hampel / PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Nowy tor między Parczewem a Lubartowem na linii Lublin – Łuków jest przygotowywany przez specjalistyczne maszyny, do regularnych przewozów. Pociągi pojadą w grudniu.

Nowe przystanki w  Berejowie i Laskach

Nowe przystanki w Berejowie i Laskach mają wyższe perony, które ułatwią podróżnym dostęp do pociągów. Wykonawca przystępuje do montażu wiat i ławek. Będzie czytelne oznakowanie i tablice z rozkładem. Podobny standard zapewnią przystanki Tarło, Brzeźnica Bychawska. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano dogodne dojścia.

Na stacji Parczew widać już nowy, wyższy peron. Montowane jest oznakowanie oraz infokiosk, na którym będą wyświetlane informacje o rozkładzie jazdy. Zakończyły się prace torowe w obrębie stacji. Rozpoczęto próby urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Budowany jest peron na przystanku Parczew Kolejowa oraz perony w Gródku i Zabielu. Przygotowano oświetlenia, montowane są ławki, wiaty, wygrodzenie, gabloty na rozkład jazdy pociągów.

 

Podbijanie toru na odcinku Lubartów - Parczew przez specjalistyczne maszyny.
Fot. Janusz Dudek / Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

Dwustumetrowy most nad Wieprzem w Lubartowie

Wzmocnione przyczółki i podpory kolejowej przeprawy - największej i najważniejszej na odcinku Lubartów – Parczew, pozwalają na ułożenie nowego toru. Stalowa kratownica mostu pokryta została powłoką antykorozyjną. Wykonane roboty pozwolą na sprawniejszy przejazd pociągów, m.in. składów towarowych o większym nacisku, tj. 221 kN/oś. Prace na linii obejmują też 14 innych obiektów, w tym 8 mostów.

Dzięki pracom między Lubartowem a Parczewem pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a pociągi towarowe do 80 km/h. Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zapewni 13 zmodernizowanych przejazdów. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym umożliwią obsługę większej liczby składów.

W grudniu 2021 r. zakończą się prace, które pozwolą na wznowienie ruchu pociągów.

Podczas prac na jednotorowej linii - zgodnie z ustaleniami i wcześniejszymi informacjami, obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa.

Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów - Parczew” to 90 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020.

Liczby inwestycji:

  • 2 - nowe przystanki w Laskach i Berejowie
  • 8 - zmodernizowanych stacji i przystanków
  • 13 -– zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych
  • 26 km - wymienionych torów
  • 8 - wyremontowanych mostów