VR FleetCare, spółka córka kolei fińskich rozpoczyna konserwację autobusów elektrycznych w Tampere

VR FleetCare, spółka córka kolei fińskich rozpoczyna konserwację autobusów elektrycznych w Tampere

06 października 2021 | Źródło: VR Group
PODZIEL SIĘ

Fińska firma VR FleetCare, która na co dzień zajmuje się konserwacją taboru kolejowego, rozpocznie serwisowanie autobusów elektrycznych w Tampere. Umowa ramowa została podpisana z firmą Pohjolan Transport i jest ważna od czerwca 2022 roku aż do odwołania. Umowa obejmuje utrzymanie łącznie 26 w pełni elektrycznych autobusów Yutong zgodnie z programem utrzymania. Prace konserwacyjne będą przeprowadzane w warsztacie wagonów towarowych VR FleetCare w Tampere, w bezpośrednim sąsiedztwie miejsca, w którym Pohjolan Liikenne buduje zajezdnię autobusową z punktami ładowania autobusów i halą mycia.

 

Fot. VR Group

VR FleetCare, firma zajmująca się konserwacją taboru kolejowego, świadczy swoim klientom usługi konserwacji taboru. Usługi te obejmują konserwację floty, projekty modernizacyjne, serwis komponentów, zarządzanie cyklem życia produktu oraz usługi cyfrowe. VR FleetCare jest spółką zależną Grupy VR. Pohjolan Liikenne jest głównym operatorem transportu autobusowego i drogowego w Finlandii

"Transport elektryczny rozwija się w szybkim tempie i będzie odgrywał kluczową rolę w walce ze zmianami klimatu. Dla nas w VR FleetCare ważne jest, aby jako dostawca usług serwisowych uczestniczyć w tworzeniu jeszcze bardziej przyjaznego dla środowiska transportu miejskiego. Nasze nowe wejście w ten obszar jest również bardzo interesujące z biznesowego punktu widzenia i stwarza szerokie możliwości w zakresie konserwacji pojazdów elektrycznych" - mówi Peter Guldbrand, dyrektor handlowy VR FleetCare. "Oczywiście, cieszymy się również z możliwości podnoszenia kwalifikacji naszych pracowników i zwiększania nakładu pracy".

Przejęcie obsługi technicznej nowego taboru, tym razem na gumowych kołach, wymaga inwestycji zarówno w zaplecze magazynowe, jak i w szkolenie monterów. Istniejące zaplecze warsztatowe jest dobrze przystosowane do obsługi autobusów elektrycznych. Aby infrastruktura była bezpieczna i wydajna, potrzebne są jedynie niewielkie inwestycje. Na początku 2022 roku odbędzie się również kompleksowe szkolenie dla pracowników na temat autobusów elektrycznych.

"Mamy doświadczenie z szeroką gamą taboru na torach. Pociągi są w rzeczywistości dużo bardziej skomplikowane technicznie niż autobusy elektryczne, więc po przeszkoleniu i zapoznaniu się z nimi nasi monterzy są gotowi do pracy z nowym taborem. W przeciwnym razie posiadamy kompleksową sieć oddziałów i odpowiednie możliwości serwisowania autobusów elektrycznych w innych miejscach, w miarę rozwoju usług autobusów elektrycznych w Finlandii" - dodaje Peter Guldbrand.

Pohjolan Liikenne eksploatuje autobusy elektryczne od 2019 r. Umowa, która obowiązuje do 2030 r. jest pierwszą, w której Zarząd Transportu w Tampere wymaga  eksploatacji pojazdów o zerowej lub niskiej emisji. Obecnie Pohjolan Transport posiada 85 autobusów elektrycznych eksploatowanych w obszarze metropolitalnym, a liczba ta stale rośnie.