Austriacka flota GYSEV została poszerzona o kolejne nowe pojazdy Ventus

Austriacka flota GYSEV została poszerzona o kolejne nowe pojazdy Ventus

06 października 2021 | Źródło: https://iho.hu / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Siemens dostarczył trzy Desiro ML-t na długo przed terminem. GYSEV eksploatuje je pod marką Ventus. Od 4 października pociągi przewożą pasażerów pomiędzy Sopronkeresztúr (Deutschkreutz) a Wiedniem.

Fot. https://iho.hu / Siemens

Austriacki oddział GYSEV, Raaberbahn, zamówił trzy zespoły trakcyjne Desiro ML od Siemensa w czerwcu 2019 roku za 21 milionów euro. Pociągi zostały niedawno przejęte przez przewoźnika. Dodatkowo jeden z pociągów został ozdobiony okleiną "Burgenland 100 lat", aby zaznaczyć bliskie związki i wspólną historię pomiędzy Raaberbahn i Burgenlandem.

W ramach nowych umów o świadczenie usług transportowych Federalne Ministerstwo Ochrony Klimatu Austrii i Stowarzyszenie Transportowe Regionu Wschodniego zamówiły kompleksowe usługi transportowe. Dla realizacji tej umowy Raaberbahn rozszerza swój własny tabor o osiem pociągów  Ventus. Pierwsze trzy nowe, żółto-zielone składy pociągów zostały właśnie oddane do eksploatacji i od 4 października kursują na trasie Deutschkreutz-Wiedeń oraz w aglomeracji wiedeńskiej aż do Bratysławy. Pozostałe pięć pociągów zostanie dostarczonych wiosną 2022 roku. Nowoczesne i bezpieczne pociągi zapewnią osobom dojeżdżającym do pracy w Burgenlandzie bezpieczną i komfortową podróż koleją, a rozbudowa taboru sprawi, że transport publiczny w Burgenlandzie stanie się jeszcze bardziej atrakcyjny dla podróżnych.

Raaberbahn po raz pierwszy zamówił pięć elektrycznych zespołów trakcyjnych serii 4744 dla międzynarodowej trasy Sopron-Wiedeń-Posławia w styczniu 2014 roku. Pojazdy, które w GYSEV noszą markę Ventus, weszły do służby w lipcu 2016 roku.

Nowe pociągi serii 4746 oferują pasażerom jeszcze większy komfort: sześcioro podwójnych drzwi zamiast czterech, wygodne fotele, wifi, klimatyzowane przedziały pasażerskie, duże ekrany zapewniające właściwą informację pasażerską, nowoczesne wyposażenie, dostępność i silne kontrasty kolorystyczne dla osób niedowidzących.

Żółto-zielone pociągi o długości 75,1 metra, wyprodukowane przez Siemens Mobility Austria, osiągają maksymalną prędkość 160 kilometrów na godzinę i mają doskonałe przyspieszenie. Wyposażenie wewnętrzne składów pociągów, w tym wszystkie urządzenia techniczne, zostało wykonane przez firmę ÖBB Technische Services GmbH, świadczącą usługi techniczne, w jej warsztatach w wiedeńskiej dzielnicy Jedlersdorf. Austriackie małe i średnie przedsiębiorstwa odegrały decydującą rolę jako dostawcy w produkcji zespołów trakcyjnych, tworząc znaczącą wartość dodaną w Austrii i ponownie nadając kolei centralną rolę jako kręgosłupa innowacyjnego i zrównoważonego, przyjaznego dla klimatu transportu przyszłości.

Nowo dostarczone pojazdy zostały zaprojektowane tak, aby w każdej chwili można je było wyposażyć w akumulatorową technologię hybrydową, dzięki czemu w przyszłości Ventus będzie mógł być wykorzystywany jako bezemisyjna alternatywa na liniach niezelektryfikowanych.

Zakup nowych Desiro jest finansowany przez austriacką firmę UniCredit Leasing GmbH, z gwarancją kraju związkowego Burgenland.