Alstom wygrywa kontrakt na w 100% automatyczny system metra dla linii 18 sieci Île-de-France

Alstom wygrywa kontrakt na w 100% automatyczny system metra dla linii 18 sieci Île-de-France

11 października 2021 | Źródło: Alstom
PODZIEL SIĘ

Alstom został wybrany przez Société du Grand Paris, w porozumieniu z Île-de-France Mobilités, na dostawcę taboru dla linii 18 sieci "Grand Paris Express" (we Francji). Kontrakt obejmuje również rozwiązania w zakresie zautomatyzowanych systemów bez maszynistów, transmisji danych, scentralizowanej kontroli nadzoru i ogólnej integracji systemu transportowego. Wartość kontraktu wynosi około 230 mln euro. Kontrakt jest współfinansowany przez Société du Grand Paris oraz Île-de-France Mobilités, która jest odpowiedzialna za tabor i urządzenia pokładowe.

Źródło: Alstom

Linia 18 to 35-kilometrowa automatyczna linia metra, w tym 14 kilometrów linii napowietrznych, która docelowo połączy Wersal z lotniskiem Orly w 30 minut, przechodząc przez płaskowyż Saclay, znany z głównych ośrodków edukacyjnych i badawczych. Dla tej linii Alstom zaprojektuje i dostarczy tabor kolejowy (maksymalnie 37 składów pociągów, z których 15 znajduje się w fazie uzgodnień). Alstom wdraża również kompletny system sygnalizacji obejmujący rozwiązania w zakresie automatycznego sterowania pociągiem bez maszynisty, transmisji danych i scentralizowanego sterowania nadzorem.

Zespoły Alstom są szczególnie dumne z wygrania kontraktu na budowę 18. linii sieci Île-de-France. Po przyznaniu nam w zeszłym roku kontraktu na system metra w Tuluzie, ten kontrakt jest kolejnym dowodem uznania dla naszych kompetencji w zakresie zintegrowanych systemów metra "pod klucz" i mobilności cyfrowej. Kontrakt ten świadczy również o ponownym zaufaniu naszych klientów, Île-de-France Mobilités i Société du Grand Paris - powiedział Jean-Baptiste Eyméoud, prezes Alstom France.

Obecnie 112 linii metra na całym świecie, w tym 68 eksploatowanych komercyjnie, jest wyposażonych w rozwiązania CBTC firmy Alstom. Osiemnaście z nich to w pełni zautomatyzowane rozwiązania do obsługi bez udziału maszynisty. Rozwiązanie firmy Alstom dla linii 18 pozwoli osiągnąć bardzo wysoki poziom wydajności i dostępności operacyjnej.

W przypadku linii 18 Alstom będzie również pełnił funkcję generalnego integratora, co obejmuje weryfikację testów różnych podzespołów oraz organizację testów całego systemu, w tym realizację funkcjonalną testów całościowych i weryfikację działania całego systemu transportowego.

Alstom jest światowym liderem w dziedzinie zintegrowanych systemów metra, posiadającym bogate doświadczenie w projektowaniu, budowie, przekazywaniu do eksploatacji i dostarczaniu ponad 80 systemów "pod klucz" w eksploatacji komercyjnej na całym świecie. Linie Circle Line w Singapurze oraz Linie 1 i 2 w Panama City to jedne z sukcesów Alstom w dziedzinie zintegrowanych projektów metra, a najnowszym z nich jest metro w Dubaju "Route 2020", które zostało otwarte w lipcu 2020 roku.

Sprawdzony tabor, dostosowany do specyficznych wymagań linii 18.

Tabor dla linii 18, należący do tej samej gamy, co tabor metra Metropolis firmy Alstom dla linii 15, 16 i 17 sieci Île-de-France, optymalizuje czas i koszty rozwoju, umożliwiając jednocześnie korzystanie z tej samej architektury i komponentów. Ten nowy tabor jest dostosowany do specyficznych wymagań i cech linii 18. Jego architektura i wyposażenie wnętrza zostały zaprojektowane tak, aby zmaksymalizować pojemność pociągu, jednocześnie zwiększając komfort, dostępność i przepływ pasażerów. Cechuje się on szerokimi korytarzami, łatwą cyrkulacją w całym pociągu, trzema szerokimi drzwiami na wagon oraz przestronnymi panoramicznymi otworami na każdym końcu. W pociągu znajduje się również wiele źródeł światła, liczne systemy informacji pasażerskiej (w tym cyfrowe mapy tras) oraz gniazda USB, dzięki czemu podróż jest "przytulna i połączona". W godzinach szczytu każdy pociąg będzie mógł przewieźć 498 pasażerów (54 na miejscach siedzących) z prędkością handlową do 100 km/h.

Alstom zmobilizuje swoje centra wiedzy specjalistycznej w zakresie mobilności cyfrowej i sygnalizacji. Zatrudniając prawie 2100 pracowników, Alstom jest największym pracodawcą w tej dziedzinie we Francji. Zakłady w Saint-Ouen i Villeurbanne będą odpowiedzialne za opracowanie i wdrożenie systemów automatycznej obsługi, transmisji danych i scentralizowanej kontroli, a także za ogólną integrację systemu transportowego. W przypadku taboru kolejowego, zakład Valenciennes Petite-Forêt będzie odpowiedzialny za zarządzanie projektem, badania, rozwój, produkcję, montaż i walidację pociągów.