Alstom terminowo dostarcza Cairo Monorail pierwsze dwa pociągi jednoszynowe Innovia 300

Alstom terminowo dostarcza Cairo Monorail pierwsze dwa pociągi jednoszynowe Innovia 300

15 października 2021 | Źródło: Alstom
PODZIEL SIĘ

Jednoszynowe pociągi Alstom Innovia 300 dla projektu Cairo Monorail, z systemem napędowym zamontowanym w zakładzie Alstom w Trapaga w Hiszpanii, dotarły do Kairu z brytyjskiego Derby. Dostarczenie pierwszych ośmiu w pełni zautomatyzowanych, bezzałogowych wagonów spośród 280 zamówionych (czyli dwa z 70 zamówionych pociągów) stanowi ważny etap w projekcie Cairo Monorail. Projekt ten obejmuje budowę i obsługę pierwszych w Egipcie dwóch linii jednoszynowych, które 6 października 2021 roku połączyły Nową Stolicę Administracyjną z Wielkim Kairem.

Fot. Alstom

W sierpniu 2019 roku przedstawiciele konsorcjum kierowanego przez Alstom, w skład którego wchodzi Orascom Construction i Arab Contractors, podpisali umowę o wartości 2,7 mld euro na projekt, wdrożenie, obsługę i konserwację obu linii. Projekt obejmuje 54-kilometrową trasę łączącą Nowe Miasto Administracyjne ze Wschod­nim Kairem oraz 42-kilometrową – połączenie z Gizą.

Obie linie zostaną otwarte w 2023 roku. Po zakończeniu budowy, konsorcjum kierowane przez Alstom zapewni 30 lat obsługi i konserwacji obu linii.

- Jestem dumny z zespołu projektowego odpowiedzialnego za przekazanie naszych dwóch pociągów egipskim władzom. Kolej jednoszynowa zmieni życie mieszkańców: zredukuje czas dojazdów, korki, zanieczyszczenia, emisję dwutlenku węgla. Jest to ważna część bieżących wysiłków rządu na rzecz redefiniowania miejskiej przyszłości Egiptu. Przyszłości, którą zobowiązaliśmy się współtworzyć poprzez rozwiązania bezpieczne, inteligentne i ekologiczne - mówi Andrew DeLeone, prezes Alstom Africa, Middle East & Central Asia.

Władze Egiptu angażują się w rozwój i modernizację usług mobilności dla swoich oby­wa­teli, zmniejszając jednocześnie natężenie ruchu i negatywny wpływ na śro­do­wis­ko. System jednoszynowy Innovia 300 umożliwia szybką budowę linii o dużej efek­tyw­ności przy niższych kosztach. Po osiągnięciu maksymalnej przepustowości obie linie w Kairze będą mogły przewieźć po 45 000 pasażerów na godzinę w każdym kierunku. System jednoszynowy Innovia 300 jest wyposażony w sprawdzone przez Alstom, oparte na komunikacji rozwiązanie do sterowania pociągiem Cityflo 650. Korzyści płynące z tej flagowej technologii to wysoka niezawodność, elastyczne działanie, krótsze odstępy między pociągami, większe bezpieczeństwo i niższe koszty konserwacji. Układ napędowy Alstom Mitrac zapewnia wysoką niezawodność i łatwość konserwacji, a dzięki silnikowi z magnesami trwałymi – efektywniejsze zużycie energii.

Alstom jest partnerem kolei egipskich od 1971 roku i stale wspiera rozwój infrastruktury kolejowej w tym kraju. W tym okresie Alstom Egipt utworzył lokalną pulę talentów i Centrum Doskonałości (COE) oferujące warsztaty na temat systemów sygnalizacji, zasilania oraz konserwacji. COE wspiera projekty w Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Azji Środkowej (AMECA). Bogate dziedzictwo pozwoliło Alstom na wniesienie znaczącego wkładu w rozwój egipskiego przemysłu kolejowego. Obecnie Alstom zatrudnia w Egipcie około 500 osób przy realizowanych projektach obejmujących modernizację systemu sygnalizacji na linii Beni Sueif-Assyut.