Transmashholding zrealizował kontrakt na dostawę wagonów metra do Taszkentu

Transmashholding zrealizował kontrakt na dostawę wagonów metra do Taszkentu

16 października 2021 | Źródło: Transmashholding / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Metrowagonmash (MVM, część TMH) wysłał 20 nowoczesnych wagonów metra serii 81-765,5/766,5/767,5 do Taszkientu i wypełnił swoje zobowiązania wobec Metra Taszkent w stolicy Uzbekistanu. Wagony metra zostały zaprojektowane przez TMH Engineering (TMHI, również część TMH) z uwzględnieniem charakterystyki taszkenckiego metra. Nowe wagony metra będą tworzyć 10 czterowagonowych pociągów.

Wagony dla Metra w Taszkencie. Fot. Transmashholding

Metrowagonmash i Taszkenckie Metro podpisały umowę na produkcję 40 wagonów metra w kwietniu tego roku. Dostawy są realizowane przy wykorzystaniu kredytu z VEB.ru. (rosyjska Państwowa Korporacja Rozwoju) Na podstawie odrębnej umowy kredytowej projekt jest wspierany przez grupę Russian Export Centre (REC), część kosztów zakupu wagonów metra oraz kosztów zestawu części zamiennych i akcesoriów w ramach ubezpieczenia EXIAR JSC (grupa REC) jest finansowana przez ROSEXIMBANK.

Pociągi podziemne serii 81-765/766/767 w różnych modyfikacjach eksploatowane są w Moskwie, Kazaniu, Baku i Taszkiencie. Tabor kolejowy wyposażony jest w przejścia międzywagonowe z przejściem umożliwiającym swobodny przepływ pasażerów w pociągu.

Dwuskrzydłowe drzwi o szerokości 1,4 m  wyposażone są w zewnętrzne sygnalizatory świetlne położenia otwartego i zamkniętego. W wagonach czołowych są miejsca dla wózków inwalidzkich.

Każdy przedział pasażerski jest wyposażony w dotykowe monitory informacyjne z interaktywnymi opcjami wyszukiwania stacji docelowej, konstruowania trasy i obliczania czasu przejazdu.

Przedziały pasażerskie i kabina maszynisty wyposażone są w systemy monitoringu wizyjnego, klimatyzacji i dezynfekcji powietrza. Przednia szyba kabiny maszynisty  wyposażona jest w regulowaną ręcznie osłonę przeciwsłoneczną, uwzględniającą właściwości położonej na nadziemnej estakadzie części metra w Taszkencie. Żywotność wagonów metra wynosi 30 lat. Prędkość projektowa pociągu podziemnego wynosi 90 km/h.

Pojazdy serii 81-765/766/767 dostarczone przez Transmaszholding do Metra w Taszkencie w 2019 г.
Fot. https://ru.wikipedia.org

 

W 2019 roku Metrowagonmash dostarczył do Taszkentu partię 20 wagonów metra. Latem 2021 roku firma wysłała do Uzbekistanu kolejne 20 wagonów metra w ramach pierwszej partii taboru. Metrowagonmash i metro w Taszkencie współpracują od 1977 roku.

TMH jest jednym ze światowych liderów w dziedzinie rozwoju i produkcji wagonów metra. Tabor kolejowy, wyprodukowany w różnych latach w przedsiębiorstwach wchodzących w skład holdingu, przewozi pasażerów 19 linii metra w 11 krajach na całym świecie.

Schemat linii Metra w Taszkencie. Źródło: https://ru.wikipedia.org

 

Metro w Taszkencie zostało otwarte w 1977 roku. Jest pierwszym systemem metra w Uzbekistanie. Jednocześnie był to siódmy wybudowany system metra w byłym ZSRR. System składa się z czterech linii z 43 stacjami i czterema węzłami przesiadkowymi, w tym trzech linii tworzących charakterystyczny trójkąt w centrum miasta.

 

Metro w Taszkencie. Stacja Turkiston. Fot. https://ru.wikipedia.org
Położona na nadziemnej części taszkenckiego metra stacja Ahangaran. Fot. https://ru.wikipedia.org

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Prezes UTK wszczął z urzędu postępowanie o cofnięcie certyfikatu bezpieczeństwa CTL Logistics Prezes UTK wszczął z urzędu postępowanie o cofnięcie certyfikatu bezpieczeństwa CTL Logistics
Następny artykuł Janusz Piechociński: Świat przyspieszył. Gdzie jesteśmy? Janusz Piechociński: Świat przyspieszył. Gdzie jesteśmy?