Znowu wypadek na przejeździe drogowo-kolejowym. Nie żyje 31-letni kierowca.

Znowu wypadek na przejeździe drogowo-kolejowym. Nie żyje 31-letni kierowca.

18 października 2021 | Źródło: Komenda Powiatowa Policji w Tomaszowie Mazowieckim
PODZIEL SIĘ

Tomaszowscy policjanci pod nadzorem prokuratora wyjaśniają okoliczności wypadku, do którego doszło 18 października 2021 roku po godzinie 11.00 na przejeździe drogowo-kolejowym w miejscowości Cekanów w gminie Tomaszów Mazowiecki. W zdarzeniu śmierć poniósł 31-letni kierowca volkswagena.

Komenda Powiatowa Policji w Tomaszowie Mazowieckim

Z pierwszych ustaleń wynika, że na przejeździe drogowo-kolejowym w Cekanowie samochód osobowy marki Volkswagen kierowany przez 31-letniego mężczyznę, wjechał pod pociąg osobowy Łódzkich Kolei Aglomeracyjnych relacji Drzewica - Łódź Fabryczna. Pociągiem oprócz 3-osobowej załogi podróżowało 27 pasażerów. Mimo podjętej przez służby ratunkowe akcji reanimacyjnej, mężczyzna na skutek odniesionych obrażeń zmarł.

Pasażerowie i obsługa pociągu nie odnieśli żadnych obrażeń.Transportem zastępczym udali się w dalszą podróż. Maszynista pociągu był trzeźwy. Na miejscu pracowali prokurator, policjanci i strażacy. Policjanci ruchu drogowego kierowali ruch kołowy objazdami.

 

Fot. Portal Komendy Powiatowej Policji w Tomaszowie Mazowieckim.

 

Oprócz informacji o zdarzeniu portal Komendy Powiatowej Policji w Tomaszowie Mazowieckim opublikował wskazówki i fakty dotyczące bezpieczeństwa, które przytaczamy, bowiem stanowią one swoiste "10 przykazań" nie tylko dla kierowców. 

  1. Pociągi mogą poruszać się w dowolnym kierunku i w dowolnym czasie. Czasami wagony są pchane przez lokomotywy zamiast być ciągniętymi.
  2. Lokomotywa waży średnio 80 ton. To powoduje, że siła z jaką uderza lokomotywa w samochód jest proporcjonalna do siły z jaką samochód miażdży aluminiową puszkę. Wszyscy wiemy, co dzieje się z aluminiową puszką uderzoną przez samochód.
  3. Pociągi mają zawsze pierwszeństwo przejazdu w stosunku do pojazdów ratunkowych, uprzywilejowanych, samochodów i pieszych.
  4. Pociąg jest szerszy od rozstawu szyn około 1 metra z każdej strony. Jest to szczególnie ważne dla pieszych, którzy powinni zachować bezpieczną odległość od przejeżdżających pociągów.
  5. Pociągi towarowe nie jeżdżą o stałych porach a rozkłady jazdy pociągów pasażerskich ulegają zmianie. Zawsze należy spodziewać się pociągu na każdym skrzyżowaniu drogi i linii kolejowej.
  6. Dzisiejsze pociągi są cichsze niż kiedykolwiek, wiele z nich podczas jazdy nie wytwarza charakterystycznego stukotu. Pociąg jest zawsze bliżej i porusza się szybciej, niż myślisz.
  7. Nie wolno chodzić po torach, jest to niezgodne z prawem i bardzo niebezpieczne. W momencie gdy maszynista widzi osobę przechodzącą przez tory w miejscu niedozwolonym lub pojazd na torach jest już za późno. Droga hamowania pociągu może wynieść nawet do 2 km, czyli mniej więcej tyle co długość 20 pełnowymiarowych boisk do piłki nożnej. Pociągi nie mogą się zatrzymać na tyle szybko, aby uniknąć kolizji.
  8. Jeżeli widać jakiekolwiek elementy infrastruktury kolejowej (tory, rozjazdy) zawsze trzeba zakładać, że są one eksploatowane nawet jeśli pozornie wyglądają na opuszczone.
  9. Pamiętaj, aby przekraczać tory kolejowe tylko na wyznaczonych przejściach lub przejazdach, przestrzegać wszystkich znaków ostrzegawczych i znajdujących się tam sygnałów.
  10. Bądź czujny na terenie kolejowym. Nie czytaj, nie miej słuchawek w uszach, które mogą zagłuszać odgłosy zbliżającego się pociągu; elementy infrastruktury kolejowej nie są miejscem do zabawy lub wypoczynku.