W grudniu pasażerowie pojadą pociągiem z Płocka, Brodnicy, Grudziądza do Trójmiasta

W grudniu pasażerowie pojadą pociągiem z Płocka, Brodnicy, Grudziądza do Trójmiasta

27 października 2021 | Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
PODZIEL SIĘ

Po 25 latach wrócą bezpośrednie pociągi z Płocka i Sierpca do Trójmiasta. Mieszkańcy Grudziądza i Brodnicy zyskają możliwość podróży po 12 latach. Sprawne przejazdy pociągów będą dzięki pracom na linii kolejowej Kutno – Płock – Brodnica, w tym na odcinku Sierpc – Brodnica. Na przebudowę trasy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły prawie 75 mln zł ze środków budżetowych.

Fot. Włodzimierz Włoch , PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Od grudnia podróżni z Sierpca, Rypina, Brodnicy i Grudziądza zyskają bezpośrednie połączenie z Trójmiastem i Katowicami. Z Płocka pociągi już kursują do Katowic, a od grudnia, po 25 latach, przybędzie połączenie do Trójmiasta. Trasą z Sierpca przez Rypin do Brodnicy pociągi pasażerskie jeździły 21 lat temu. Podróżni z Grudziądza i Brodnicy zyskają możliwość podróży pociągami dalekobieżnymi po 12 latach. Uruchomienie połączeń zapewni wykonanie prac na kluczowym 12 km odcinku między Sierpcem a Brodnicą, po którym jeździły tylko pociągi towarowe.

Na wyremontowanym odcinku Sierpc - Brodnica pociągi pasażerskie i towarowe będą mogły pojechać z prędkością do 80 km/h, czyli aż czterokrotnie szybciej niż przed remontem. Podróż z Płocka do Gdyni wyniesie około 5 godzin. Zyskali także kierowcy - dzięki wymianie nawierzchni na ośmiu przejazdach kolejowo – drogowych przejeżdżają przez tory sprawniej, m.in. na ul. Dworcowej w Sierpcu oraz na drodze w kierunku Szczechowa. Wartość remontu na odcinku Sierpc – Brodnica to 15 mln zł ze środków budżetowych.

W latach 2017-2020 PLK przeznaczyły blisko 60 mln zł na prace na odcinku Kutno – Płock. W efekcie wymiany szyn i podkładów prędkość pociągów pasażerskich wzrosła do 100 km/h, co skróciło czas podróży pomiędzy miastami o około 10 minut. Sprawniejsze są także przejazdy składów towarowych z wagonami – cysternami do rafinerii PKN Orlen w Płocku. Łącznie zmodernizowano 21 obiektów inżynieryjnych, w tym 750-metrowy most kolejowy w Płocku, most w Gostyninie i wiadukt w Łącku. Dzięki wymianie nawierzchni na 24 przejazdach kolejowo - drogowych wzrosło bezpieczeństwo na styku dróg i torów.