Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym będą uruchomione na linii z Chojnic do Kościerzyny

Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym będą uruchomione na linii z Chojnic do Kościerzyny

27 października 2021 | Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
PODZIEL SIĘ

Nowe urządzenia skrócą czas podróży i zwiększą bezpieczeństwo na trasie z Chojnic do Kościerzyny. O 10 minut skróci się czas podróży pociągiem. Na linię będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Na 10 przejazdach będą dodatkowe zabezpieczenia. Wartość prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. to około 8 mln zł ze środków budżetowych.

Fot. PKP PLK

Kończą się prace przy budowie nowych urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym (półsamoczynnej blokadzie liniowej) na trasie Chojnice – Brusy (linia nr 211). Efektem będzie krótsza nawet o 10 minut podróż. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz poprawi przepustowość – będzie mogło jechać więcej pociągów. W grudniu, po zakończeniu prac i uzyskaniu wymaganych pozwoleń pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h - to miejscami dwukrotnie szybciej niż przed pracami.

Poziom bezpieczeństwa na styku dróg i torów zwiększy się dzięki nowej sygnalizacji świetlnej na dziesięciu przejazdach kolejowo-drogowych. Urządzenia będą: na drodze Klawkowo – Krojanty, obok przystanku Żabno koło Chojnic, w Powałkach, Klosnowie, Męcikale (4 przejazdy) i Brusach (2 przejazdy na terenie Brusy – Wybudowanie). Początkowo planowano przebudowę trzech przejazdów. Dzięki dodatkowemu zadaniu nowe urządzenia będą także na kolejnych siedmiu przejazdach. Uruchomienie sygnalizacji na wszystkich przejazdach zaplanowano w grudniu br.

 

Przejazd kolejowo-drogowy w Powałkach. Fot. Przemysław Zieliński / PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

Wykonane w poprzednich latach prace skróciły czas podróży koleją z Chojnic do Kościerzyny o około 10 minut. Zamierzeniem zarządcy infrastruktury jest zapewnienie podróży z Chojnic do Kościerzyny w około godzinę, z prędkością pociągów do 120 km/h.

Prawie 75 mln zł ze środków budżetowych w ostatnich kilku latach PLK przeznaczyły na wymianę szyn i podkładów na 50-kilometrowym odcinku linii między Chojnicami a Lipuszem. Przebudowano jezdnie na 60 przejazdach kolejowo-drogowych, m.in. w Żabnie koło Chojnic, Lubni i Brusach. Wyremontowano dwa wiadukty kolejowe w Chojnicach i Lipuszu, co przełożyło się na poprawę poziomu bezpieczeństwa kursowania pociągów.