DB Regio kupuje 17 nowych pociągów Alstom Coradia Stream HC

DB Regio kupuje 17 nowych pociągów Alstom Coradia Stream HC

08 listopada 2021 | Źródło: Rhein-Main-Verkehrsverbund (RMV) / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

W związku z wygranym przez DB Regio europejskim przetargiem na wykonywanie przewozów pasażerskich na linii RE30 "Main-Weser-Express" pomiędzy stacjami Frankfurt am Main Hbf i Kassel Hbf spółka zamówiła 13 czterowagonowych składów pociągów (w tym dwa rezerwowe składy) oraz cztery pięciowagonowe składy pociągów z dodatkowym wagonem dwupokładowym. Pociągi muszą zostać przekazane do eksploatacji przed zmianą rozkładu jazdy 15 grudnia 2024 roku.

 

Źródło: Rhein-Main-Verkehrsverbund (RMV)

Po wygaśnięciu umów ramowych z Bombardierem, DB Regio dla realizacji swoich wygranych kontraktów w Niemczech zamówiło nowy tabor kolejowy: piętrowe zespoły trakcyjne Stadler KISS, Siemens Desiro HC, a teraz także Alstom Coradia Stream HC.

Nowoczesne i wszechstronne pojazdy

Od 2024 roku na linii będzie eksploatowanych 17 zupełnie nowych pociągów Alstom CORADIA STREAM HC. Flotę stanowić będzie 13 pojazdów czterowagonowych, w tym dwa stanowiące rezerwę oraz cztery pięciowagonowe Alstom CORADIA STREAM HC (dodatkowy piąty, środkowy wagon dwupokładowy). Pojazdy te mają mocne napędy i doskonałe wartości przyspieszenia, dzięki czemu tworzą więcej buforów w rozkładzie jazdy i mogą lepiej nadrabiać opóźnienia. Czterowagonowy zespół trakcyjny składa się z dwóch dwupokładowych wagonów sterowniczych i dwóch jednopokładowych wagonów środkowych. Posiada 420 miejsc siedzących. W porównaniu z pociągiem czterowagonowym, pięciowagonowy zespół trakcyjny posiada dodatkowy dwupokładowy wagon środkowy. Oferuje miejsca siedzące dla 540 pasażerów. W trakcji podwójnej można w ten sposób uzyskać do 960 miejsc siedzących. Obecnie w jednym pociągu może być maksymalnie 840 miejsc.

 

Czterowagonowy zespół trakcyjny Coradia Stream HC dla DB Regio.
Wizualizacja Alstom. Źródło: Rhein-Main-Verkehrsverbund (RMV)

 

Nowe pojazdy są dostępne na całej długości. Wysokość wejścia na pokład z peronu wynosi 600 milimetrów przy wszystkich drzwiach. Oznacza to, że na większości stacji wejście nie będzie stanowić bariery dla osób o niepełnej sprawności. W każdym pociągu znajduje się 30 stojaków na rowery. Gniazdka elektryczne są przypisane do wszystkich miejsc w pierwszej i drugiej klasie. Dostępna jest sieć Wi-Fi.

 

Związek Rhein-Main-Verkehrsverbund (RMV) jest jednym z największych niemieckich stowarzyszeń transportowych. Koordynuje i organizuje regionalny transport autobusowy i kolejowy na obszarze około 14.000 kilometrów kwadratowych. Stanowi to około dwie trzecie powierzchni kraju związkowego Hesja. Na obszarze objętym stowarzyszeniem mieszka około 5 milionów osób, a jeśli wliczyć mieszkańców obszarów objętych taryfą przejściową, to nawet 6,7 miliona.

Zgodnie z obowiązującą w Hesji ustawą o transporcie publicznym, RMV jest odpowiedzialny za przyznawanie kontraktów lub zamawianie usług transportu regionalnego. W ramach "Heskiej drogi do konkurencji" od 2003 roku wszystkie trasy w lokalnym autobusowym i kolejowym transporcie pasażerskim zostały przyznane przedsiębiorstwom transportowym w drodze ogólnoeuropejskich przetargów.