Transmashholding (TMH) kończy remont wagonów metra w Samarze

Transmashholding (TMH) kończy remont wagonów metra w Samarze

10 listopada 2021 | Źródło: Transmashholding / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Metrowagonmasz (MVM, część Transmaszholding) wysłał pięć wagonów metra serii 81-717/714 do Metra Samara po remoncie. Naprawa została przeprowadzona przez petersburski oddział firmy, mieszczący się w Oktiabrskim Zakładzie Naprawy Elektrycznych Wagonów Kolejowych (OEVRZ, również część TMH).

Odnowione wagony dla Metra Samara. Fot. Transmashholding

W październiku tego roku Metrowagonmasz wysłał już do Samary 6 odnowionych wagonów metra. Tym samym przedsiębiorstwo wypełniła obecnie w pełni swoje zobowiązania kontraktowe wobec klienta.

W ramach remontu odnowiono urządzenia elektryczne w wagonach metra, wymieniono ramy wózków i zestawy kołowe oraz zamontowano nowe silniki. Przedziały pasażerskie i kabina kierowcy wyposażone zostały w system monitoringu wizyjnego z 6 kamerami. Wagony czołowe wyposażone są w siedzenia dla pasażerów o niepełnej sprawności. Zmodernizowany tabor spełnia wszystkie wymagania w zakresie efektywności energetycznej i niezawodności działania nowoczesnych pociągów metra. Remont pozwolił na wydłużenie żywotności wagonów metra o kolejne 15 lat.

Metrowagonmash i Metro Samara współpracują od momentu otwarcia metra w 1987 roku.

Metrowagonmasz:

  • przedsiębiorstwo istniejące od 1897 r.
  • rozwój i produkcja wagonów metra od 1934 r.
  • w 19 miejskich metrach w 11 krajach świata znajduje się ponad 9000 wagonów metra.
  • wagony metra produkowane w Metrowagonmash przewożą dziennie ponad 16 milionów pasażerów.

 

Metro w Samarze składa się z jednej, wciąż rozbudowywanej linii, której pierwszy odcinek otwarty został w 1987 roku. Linię obsługują wagony typu Wagonmasz serii 81-717 i 81-714. Pociągi zasilane są energią pochodzącą z trzeciej szyny o napięciu 825 V i poruszają się po torze o rozstawie 1524 milimetrów. Tabor składa się z 23 czterowagonowych pojazdów.

 

Plan sieci metra w Samarze, odcinek istniejący i planowane linie. Źródło: pl.wikipedia.org

 

W latach 70. XX wieku Samara, przekraczająca milion mieszkańców kwalifikowała się według radzieckich planistów do ubiegania się o sfinansowanie systemu metra. Dzięki temu w 1977 roku opracowano studium wykonalności inwestycji, co pozwoliło na rozpoczęcie pierwszych prac budowlanych w 1980 roku. Po siedmiu latach budowy t.j 26 grudnia 1987 roku, oddano do użytku odcinek pomiędzy stacją Jungorodok (Юнгородок) a Pobieda (Победа). Od tamtego czasu następuje sukcesywna rozbudowa systemu, 31 grudnia 1992 do systemu dołączyła stacja Sowietskaja (Советская). Kilka miesięcy później oddano do użytku stację Sportiwnaja (Спортивная) a następnie Gagarinskaja. Podane przedłużenia miały łączną długość 3,8 km. 27 grudnia 2002 oddano do eksploatacji kolejne 2,4 km trasy, a 26 grudnia 2007 przedłużono linię w kierunku zachodnim, dodając do systemu stację Rossijskaja. Najnowszą stacją jest Alabinskaja otwarta w 2015 roku.