UTLC ERA testuje realizację usług z Brześcia do Chin przy użyciu elektronicznego listu przewozowego

UTLC ERA testuje realizację usług z Brześcia do Chin przy użyciu elektronicznego listu przewozowego

12 listopada 2021 | Źródło: UTLC ERA / kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Realizacja przesyłek z wykorzystaniem wyłącznie elektronicznych listów przewozowych będzie pierwszym krokiem w realizacji projektu Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej (EAEU) , mającego na celu uruchomienie ekosystemu cyfrowego korytarza transportowego, a także jest uwzględniona w priorytetowym planie działań na rzecz cyfryzacji kolejowego transportu towarowego w celu rozwoju handlu i współpracy gospodarczej między Euroazjatycką Unią Gospodarczą i jej państwami członkowskimi z jednej strony, a Chińską Republiką Ludową z drugiej.

 

Fot. UTLC Era

Testowy przewóz pustych platform kontenerowych z wykorzystaniem wyłącznie elektronicznego listu przewozowego został zrealizowany z węzła Brześć w dniu 9 listopada 2021 r. Pociąg będzie obsługiwany przez UTLC ERA na trasie Brześć - Dostyk/Altynkol.

Ten projekt pilotażowy jest pierwszym krokiem w kierunku przejścia na pełny format elektronicznego tranzytowego listu przewozowego dla przepływu towarów zarówno na terytoriach państw członkowskich EAEU, jak i, w perspektywie długoterminowej, na całej trasie Chiny-Europa-Chiny.

Elektroniczny list przewozowy umożliwia wszystkim stronom uczestniczącym w procesie transportu wymianę danych i uzyskanie w odpowiednim czasie informacji o położeniu przesyłki na całej jej trasie.

Konkurencyjność międzynarodowego łańcucha logistycznego zależy w dużym stopniu od niezawodności i przewidywalności transportu, a ta z kolei jest determinowana przez sprawność wymiany danych, terminowość i łatwość dostępu do informacji dla uczestników transportu oraz wiarygodność tych danych. Zatem nie chodzi już tylko o rozwój korytarzy transportowych, ale o rozwój cyfrowych korytarzy transportowych. Centralnym elementem tego procesu jest elektroniczny list przewozowy.

Przejście na przewozy z wykorzystaniem elektronicznych listów przewozowych o szerokości toru 1.520 mm będzie dodatkowym bodźcem do promowania technologii bezpapierowej na całej trasie Chiny-Europa-Chiny.
- Dziś nie tylko pilotażowo uruchamiamy przewozy pustych wagonów w ramach usług spółki z wykorzystaniem wyłącznie elektronicznych listów przewozowych, ale także podejmujemy dalsze kroki w celu przejścia na elektroniczny format tranzytowego listu przewozowego typu "end-to-end" dla przewozów towarowych zarówno na terytorium państw członkowskich EAEU, jak i w przyszłości na całej trasie Chiny-Europa-Chiny - komentuje Aleksiej Grom, Prezes Zarządu UTLC ERA.