Railsystems RP daje przykład na przyszłość pozyskaniem lokomotywy hybrydowej EuroDual z European Loc Pool. Wydajna lokomotywa EuroDual z European Loc Pool (ELP) uzupełni flotę lokomotyw firmy.
Wymiana starego parku lokomotyw spalinowych bez ograniczeń w ich użytkowaniu była dla Railsystemu impulsem do zainwestowania w nową lokomotywę hybrydową firmy ELP. Elastyczne możliwości zastosowania lokomotyw hybrydowych umożliwiają bezproblemowe zastąpienie starej generacji.
Według Railsystems RP GmbH, wybór padł na lokomotywę EuroDual firmy ELP, ponieważ w przeciwieństwie do bezpośredniej konkurencji EuroDual z naciskiem na oś 20,5 tony i sześcioma osiami, obsługuje najlżejsze klasy tras w sektorze pojazdów hybrydowych.
Dzięki temu można bez problemu jeździć po lżejszych klasach tras i trasach z ograniczonym naciskiem na oś.
Oprócz nacisku na oś decydującą rolę odgrywa elastyczność i efektywność w połączeniu z kosztami. EuroDual będzie wykorzystywany przez Railsystems głównie do transportu surowca drzewnego i materiałów budowlanych.
- Nasza lokomotywa hybrydowa EuroDual jest wyjątkowa w swojej klasie. Wielu klientów docenia osiągi i elastyczność serii, ale wielu nie zdaje sobie sprawy, że lokomotywa z niskim obciążeniem osi może poruszać się po trasach, na których mogą jeździć inne lokomotywy hybrydowe - mówi Emiel Knarren, dyrektor handlowy ELP.
Lokomotywa trafi do Railsystems w listopadzie, a ELP zorganizowało również szkolenie maszynistów, które wchodzi w zakres usług zawartych w kontrakcie.