Pierwszy spalinowy FLIRT dla SBCTA opuszcza amerykańską fabrykę Stadlera w Salt Lake City.

Pierwszy spalinowy FLIRT dla SBCTA opuszcza amerykańską fabrykę Stadlera w Salt Lake City.

17 listopada 2021 | Źródło: Stadler
PODZIEL SIĘ

Pierwszy z trzech spalinowych zespołów trakcyjnych (Diesel Multiple Unit  - DMU)  dla San Bernardino County Transit Authority - Zarządu Transportu Hrabstwa San Bernardino (SBCTA) opuszcza zakład produkcyjny Stadlera w Salt Lake City w stanie Utah. Jest to drugi, po dostarczaniu w 2019 roku pociągów na linię Texrail Trinity Metro w Fort Worth w Teksasie projekt, który Stadler realizuje w swoim zakładzie w Salt Lake City. Po przybyciu do hrabstwa San Bernardino, wszystkie trzy DMU mają przejść szeroko zakrojone testy na infrastrukturze (SBCTA).

Fot. Stadler

- Byliśmy zachwyceni mogąc dostarczyć w tym roku te najnowocześniejsze pojazdy do hrabstwa San Bernardino. Jesteśmy przekonani, że nasze DMU umożliwią SBCTA świadczenie usług pasażerskich na najwyższym poziomie, a po pomyślnym zakończeniu testów pasażerowie z przyjemnością będą podróżować nowymi pociągami - powiedział Martin Ritter, dyrektor generalny Stadler US Inc. -To dopiero początek długotrwałej współpracy pomiędzy Stadlerem a SBCTA. Kończąc projekt DMU, rozpoczęliśmy już kolejny projekt dla SBCTA - pociąg wodorowy FLIRT H2 - dodał Ritter.

Konstrukcja pojazdów DMU pozwala na eksploatację taboru mieszanego, w tym pociągów towarowych. DMU są zgodne z wymaganiami Federalnej Administracji Kolejowej (FRA) w zakresie technologii pojazdów alternatywnych (AVT) i spełniają wymagania Federalnej Administracji Tranzytowej (FTA) Buy America. FLIRT-y dla SBCTA oferują 116
miejsc siedzących oraz dodatkową przestrzeń stojącą dla 120 pasażerów.

- Ta pierwsza dostawa stanowi kulminację ciężkiej pracy i współpracy w celu poprawy opcji transportowych w hrabstwie San Bernardino - powiedział Curt Hagman, Prezes Zarządu Transportu Hrabstwa San Bernardino. Authority. Jest to również pierwszy krok w kierunku wprowadzenia czystszych technologii transportowych, które będą skutecznie przemieszczać naszych mieszkańców w całym regionie.

Oprócz trzech DMU, w 2019 roku SBCTA i Stadler podpisały pierwszy kontrakt na dostawę pociągu napędzanego wodorem, który będzie kursował w Stanach Zjednoczonych. Pociąg wodorowy FLIRT H2 jest obecnie opracowywany w siedzibie Stadlera w Szwajcarii i ma zostać wprowadzony na rynek w 2024 roku w ramach projektu Arrow.