Do Rail Cargo Terminal - BILK w Budapeszcie dotarł setny w tym roku pociąg kontenerowy z Chin

Do Rail Cargo Terminal - BILK w Budapeszcie dotarł setny w tym roku pociąg kontenerowy z Chin

18 listopada 2021 | Źródło: https://iho.hu / Rail Cargo Hungaria / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Handel chińsko-węgierski rozwija się w tym roku w znakomitym tempie. Bezprecedensowe w historii Chin kontynentalnych jest uruchomienie 100 pociągów intermodalnych - odpowiadających prawie 10 000 TEU - na Jedwabnym Szlaku kontynentalnym w ciągu jednego roku. W ubiegłym roku na tej trasie pojawiło się w sumie 38 pociągów towarowych. Setny pociąg był koordynowany przez Rail Cargo Logistics - RUS, zorganizowany przez Rail Cargo Operator - Hungaria i przekazany do miejsca przeznaczenia w Budapeszcie, Rail Cargo Terminal - BILK, przez Rail Cargo Hungaria, która zleciła przeładunek kontenerów z Záhony-Port Zrt.

 

Fot. https://iho.hu

O rosnącej intensywności tych relacji świadczy fakt, że oprócz wcześniej ustanowionych regularnych połączeń towarowych między terminalem kolejowym Budapest Rail Cargo Terminal - BILK a Xian i Kanchou, w tym roku ustanowiono bezpośrednie kolejowe połączenia towarowe z innymi chińskimi okręgami przemysłowymi. Pociągi kontenerowe co tydzień łączą Urumqi w prowincji Xinjiang z Budapesztem, a pociągi z Deyang w prowincji Sichuan już docierają na Węgry.

W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku pociągi obsługiwane przez Rail Cargo Operator na kontynentalnym i morskim odcinku lądowym trasy przewiozły o 15 tys. kontenerów więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, łącznie 47 tys. kontenerów, głównie pomiędzy różnymi okręgami przemysłowymi na Dalekim Wschodzie a Kolejowym Terminalem Towarowym - BILK. Chińscy producenci i operatorzy przeładunkowi w odpowiedzi na zwiększony popyt na towary konsumpcyjne w Europie zwiększyli wykorzystanie trasy prowadzącej na Węgry przez Záhony: w pierwszych dziewięciu miesiącach liczba kontenerów przybywających tą drogą podwoiła się w porównaniu z rokiem poprzednim.

Pod koniec lata tego roku pierwszy chiński pociąg eksportowy opuścił Budapeszt, a od tego czasu wyruszyło dziesięć kolejnych. Jest to pierwsza regularna usługa, która opuści Unię Europejską w punkcie wyjścia Záhony-Eperjeske, wykorzystując centralną trasę inicjatywy "Jeden pas, jedna droga".