Kolejna sześcioosiowa lokomotywa Stadlera - EuroDual ELP trafia do InfraLeuna

Kolejna sześcioosiowa lokomotywa Stadlera - EuroDual ELP trafia do InfraLeuna

19 listopada 2021 | Źródło: Eisenbahn Kurier / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

W listopadzie firma InfraLeuna GmbH wprowadza do eksploatacji nowy "EuroDual" firmy European Loc Pool (ELP). Dzięki nowej lokomotywie InfraLeuna stawia na nowoczesną, trwałą i przyjazną dla środowiska technologię transportu. EuroDual umożliwia transport dużych ładunków przy jednoczesnej efektywnej jeździe.

Fot. European Loc Pool

Trasy, na których wymagane są konwencjonalne manewry lokomotywami spalinowymi, mogą być teraz obsługiwane przez trakcję elektryczną w ruchu głównym. Poprawia to bilans energetyczny i klimatyczny. InfraLeuna świadczy usługi krajowego transportu towarowego na terenie Niemiec dla przemysłu chemicznego i olejów mineralnych.

Głównym obszarem eksploatacji nowego EuroDual będzie region środkowych Niemiec. Koszty, trwałość, wydajność i elastyczność odegrały decydującą rolę przy wyborze EuroDual przez InfraLeuna. Dzięki wspomnianej wcześniej elastyczności trakcji elektrycznej i spalinowej, transporty na ostatnich kilometrach mogą być obsługiwane bardziej efektywnie niż dotychczas. Unika się na przykład niepotrzebnego zużycia oleju napędowego, jak również zmiany trakcji na bocznicach przy przeładunku wagonów towarowych. Szczególne znaczenie ma tu zintegrowane zdalne sterowanie radiowe lokomotywy.

- Lokomotywa dokładnie pasuje do wymagań eksploatacji dla naszych klientów. Dzięki wysokiej wydajności i elastycznym możliwościom zastosowania zarówno w trybie elektrycznym, jak i spalinowym, można zoptymalizować wykorzystanie maszyny. Dzięki tej nowej lokomotywie wzmacniamy naszą konkurencyjność w ogólnoniemieckim transporcie towarowym. Zapotrzebowanie naszych klientów w tym zakresie gwałtownie wzrosło, dlatego nasze moce produkcyjne są bardzo dobrze wykorzystywane - mówi Frank Sander, kierownik działu serwisowego Logistyka w InfraLeuna.

Takie pozytywne opinie klientów nie tylko cieszą nas w ELP, ale również zachęcają do dalszego inwestowania w rozwój nowej technologii oraz w jak najlepszą obsługę klienta - mówi Stefan Hofstetter, dyrektor techniczny ELP.

Obsługa klienta obejmuje również odpowiednie kursy na maszynistę dla pracowników InfraLeuna. InfraLeuna dysponuje obecnie 21 lokomotywami, z których 11 jest wykorzystywanych w zakładzie chemicznym w Leunie. Dziewięć lokomotyw jest wykorzystywanych do dalekobieżnych przewozów towarowych. InfraLeuna oferuje blokowe połączenia kolejowe na terenie całych Niemiec. Dzięki eksploatacji nowego EuroDual, InfraLeuna zwiększa efektywność i ekologiczność swoich przewozów.