PKP Intercity z odświeżoną witryną internetową

PKP Intercity z odświeżoną witryną internetową

24 listopada 2021 | Źródło: PKP Intercity
PODZIEL SIĘ

Czytelniejsza szata graficzna i poprawa wyświetlania na urządzeniach mobilnych - to jedne z ważniejszych zmian, jakie zobaczy użytkownik odwiedzający odświeżoną stronę internetową PKP Intercity. Podczas projektowania serwisu zostały uwzględnione również potrzeby osób niepełnosprawnych. Jego start poprzedziły badania użyteczności, w których uczestniczyły różne grupy klientów. Uruchomienie nowej wersji strony to jedno z działań, które ma usprawnić i uprościć proces obsługi podróżnych.

Fot. PKP Intercity

Prace nad odświeżeniem strony objęły kompleksową zmianę wyglądu, części informacyjnej oraz samej struktury. Poprawa funkcjonalności i intuicyjna nawigacja w trakcie przeglądania to kluczowe cele, które przyświecały stworzeniu nowej odsłony strony internetowej narodowego przewoźnika. Wszystko po to, by serwis był jeszcze bardziej przyjazny podróżnym.

Całość opiera się na dużych grafikach oraz zdjęciach, co w połączeniu z minimalizmem sprawia, że strona jest przejrzysta i łatwa w odbiorze.

Wizytówką PKP Intercity nie jest tylko nowoczesny tabor, ale również kompleksowa obsługa podróżnych. Z tego powodu zdecydowaliśmy się na zaprojektowanie nowego serwisu internetowego, który odpowiada dzisiejszym potrzebom naszych klientów. Dlatego zaprosiliśmy ich do wzięcia udziału w tym przedsięwzięciu i przeprowadziliśmy przy ich pomocy badania użyteczności. Wynikiem był zestaw wytycznych, na podstawie których opracowano funkcjonalność witryny. W tym momencie strona główna i wszystkie podstrony stanowią spójną całość oraz przemyślany koncept, który stale możemy rozwijać - mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

Wdrożenie nowego serwisu, to również ukłon w stronę użytkowników mobilnych. Dzięki zastosowaniu technologii Bootstrap v5.0 nowa strona jest w pełni responsywna. Korzystanie z niej jest wygodne na smartfonach czy tabletach, co jest niezwykle ważne, ponieważ 53,8 proc. ruchu w polskiej sieci jest generowane przez te urządzenia. Serwis zaprojektowano również z myślą o osobach z niepełnosprawnościami. Dzięki temu swobodny dostęp do informacji o połączeniach i nowościach u narodowego przewoźnika będą mieli wszyscy zainteresowani.

Zależało nam, żeby nowa strona była intuicyjna i prosta w obsłudze, by każdy niezależnie od miejsca i urządzenia, z którego korzysta mógł szybko zaplanować nawet spontaniczną podróż z PKP Intercity. Zadbaliśmy też o dostosowanie strony do potrzeb osób niedowidzących, niewidomych i niesłyszących. W ten sposób walczymy z wykluczeniem transportowym, które dotyka osoby z niepełnosprawnościami - dodaje Marek Chraniuk.

Nowa wersja strony PKP Intercity wpisuje się w najnowsze trendy projektowania stron internetowych, które odpowiadają na potrzeby współczesnego użytkownika. Swoim wyglądem nawiązuje również do obchodzonego w tym roku jubileuszu 20-lecia istnienia Spółki. Przewoźnik zapowiada, że w planach ma również stworzenie nowej wersji aplikacji mobilnej.

Dane pochodzą z raportu „Digital 2021” opracowanego przez We Are Social i Hootsuite. Badanie obejmuje okres od stycznia 2020 roku do stycznia 2021 roku.