Przejęcie BÄR Bahnsicherung wzmacnia pozycję firmy Stadler w przyszłościowym obszarze sygnalizacji

Przejęcie BÄR Bahnsicherung wzmacnia pozycję firmy Stadler w przyszłościowym obszarze sygnalizacji

26 listopada 2021 | Źródło: Kurier Kolejowy / Stadler
PODZIEL SIĘ

Stadler przejmuje firmę BÄR Bahnsicherung z Fehraltorfu i rozwija w ten sposób własne kompetencje w zakresie techniki sygnalizacyjnej i cyfryzacji. Obydwa przedsiębiorstwa są przekonane, że dzięki połączeniu sił staną się jeszcze silniejszym dostawcą najnowocześniejszych rozwiązań sygnalizacyjnych dla swoich klientów i że razem będą jeszcze skuteczniej wspierać cyfryzację branży kolejowej.

Fot. Stadler

Firmy Bär Bahnsicherung i Stadler doskonale się uzupełniają: Bär promuje swoimi produktami cyfryzację infrastruktury kolejowej, podczas gdy wewnętrzna sygnalizacja firmy Stadler koncentrowała się do tej pory przede wszystkim na wyposażaniu pojazdów szynowych w technologię sygnalizacji. Zrównoważona cyfryzacja przemysłu kolejowego wymaga współdziałania tych dwóch obszarów - inteligentne linie kolejowe mogą osiągnąć swój pełny potencjał tylko wtedy, gdy poruszają się po nich cyfrowo wyposażone pojazdy.

Korzyści dla szwajcarskiego przemysłu kolejowego Dla klientów, przejęcie firmy stworzy partnera kontaktowego, który będzie mógł zaoferować infrastrukturę i sygnalizację pojazdów z jednego źródła. Zarówno Stadler, jak i Bär widzą w tym wyraźną korzyść dla szwajcarskiego przemysłu kolejowego, która otworzy możliwości rozwoju również za granicą.

Bär Bahnsicherung AG z Fehraltorf jest od ponad 30 lat największym niezależnym dostawcą usług w zakresie bezpieczeństwa kolejowego w Szwajcarii.  Około 130 pracowników świadczy pełen zakres usług w dziedzinie bezpieczeństwa kolejowego związanego z infrastrukturą - od planowania, rozwoju, inżynierii i budowy urządzeń
aż po uruchomienie i testy bezpieczeństwa, w tym raporty bezpieczeństwa. Obok sprawdzonej technologii blokad przekaźnikowych w ostatnich latach dodano kolejny centralny filar - nowo opracowany i zatwierdzony jako typ elektroniczny system blokad EUROLOCKING, który uzupełnia działalność firmy Stadler w zakresie systemów z którego korzysta już wielu klientów firmy Stadler w Szwajcarii. Oprócz siedziby głównej w Fehraltorfie firma Bär Bahnsicherung posiada zakłady w Oensingen, Olten i Lozannie, które wraz z wszystkimi pracownikami pozostaną w firmie Stadler.

Udane wejście na rynek z własnąj technologią sygnalizacyjną

W 2016 roku Stadler wszedł na rynek technologii sygnalizacyjnych, aby nie być już zależnym od bezpośrednich konkurentów w tej dziedzinie. Dziś Stadler może samodzielnie oferować ten ważny komponent nowoczesnej technologii kolejowej. Aby było to możliwe, Stadler założył w Wallisellen własny zakład inżynieryjny, który z początkiem 2020 r. stał się niezależną spółką w ramach Grupy Stadler. Własny system ochrony pociągów GUARDIA (rozwiązanie ETCS) firmy Stadler otrzymał w 2019 r. homologację ogólną i jest już stosowany w kilku krajach europejskich. Od 2021 r. jest on również stosowany w nowych pociągach FLIRT przewoźnika BLT w Szwajcarii.

Stadler z powodzeniem zdobył pozycję na rynku sterowania ruchem pociągów na liniach regionalnych i miejskich dzięki opracowanej przez siebie platformie CBTC (Communications-based Train Control), która od 2019 roku jest wdrażana w Szwajcarii dla BLT, a także stosowana w Stanach Zjednoczonych.

Wsparcie dla cyfryzacji ruchu kolejowego w miastach i na liniach regionalnych.

Dołączenie do zespołu ekspertów i technologii firmy Bär Bahnsicherung zapewni systemowi sygnalizacji firmy Stadler rozwiązania niezbędne do odegrania decydującej roli w trwającym obecnie gigantycznym projekcie, jakim jest ogólnoświatowe przejście na cyfrowe systemy sygnalizacyjne.