Lokomotywa Vectron MS w malaturze Cargounit, po raz pierwszy w czarnej a nie granatowej, którą niedawno Kurier Kolejowy prezentował w drodze do Poznania razem z innymi lokomotywami przeznaczonymi dla DB Cargo Polska trafił w ręce przewoźnika, którym okazał się być Lotos Kolej. To kolejna nowoczesna lokomotywa, a druga Vectron MS ( uroczyste przekazanie pierwszej zakupionej przez Lotos Kolej miało miejsce w czasie wrześniowych Targów TRAKO), która w tym roku zasila flotę tego operatora. "Tomasz" - tak nazwany pojazd przez właściciela Cargounit rozpoczął już służbę.
Ponad 1100 Vectronów w Europie
W Polsce lokomotywy Vectron zostały zakupione przez DB Cargo Polska, PKP CARGO, CARGOUNIT, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal. Obecnie łącznie 60 lokomotyw Vectron jest w rękach polskich przewoźników, a znacznie więcej – wjeżdża codziennie na sieć PKP PLK S.A. z zagranicy. Do tej pory zostało sprzedanych ponad 1100 lokomotyw Vectron dla ponad 58 klientów w 16 krajach w całej Europie, które przejechały już ponad 500 milionów kilometrów.

Fot. Kurier Kolejowy.

Fot. Łukasz Piotrowski
Siemens Mobility oraz CARGOUNIT - największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, a także jeden z wiodących tego typu podmiotów w Europie - na tegorocznych Targach TRAKO ogłosiły podpisanie umowy ramowej na dostawę wraz z utrzymaniem do 30 najnowocześniejszych lokomotyw – Vectron MS. Kontrakt obejmuje dostawę 10 pojazdów do końca 2023 r. z opcją na zamówienie kolejnych 20 lokomotyw do 2024 r. Lokomotywa, którą Cargounit udostępnił Lotos Kolej to pierwsza z dwóch maszyn, które miały być dostarczone jeszcze w tym roku. Wkrótce powinna przyjechać do Polski druga maszyna, któr jeszcze w tym roku może być przekazana w ręce przewoźnika.