VR FleetCare wybrane do konserwacji najnowszej lokomotywy spalinowej Stadlera Grupy VR

VR FleetCare wybrane do konserwacji najnowszej lokomotywy spalinowej Stadlera Grupy VR

02 grudnia 2021 | Źródło: VR Group / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

VR FleetCare, fińska firma zajmująca się utrzymaniem taboru kolejowego, podpisała umowę z VR Group na utrzymanie nowego taboru lokomotyw spalinowych Stadler. Okres obowiązywania umowy wynosi 10 lat, a umowa wchodzi w życie w 2023 roku, kiedy lokomotywy wejdą do ruchu komercyjnego.  Lokomotywy te reprezentują najnowszą technologię lokomotyw spalinowych i są znacznie bardziej przyjazne dla środowiska niż starsze lokomotywy spalinowe. Umowa obejmuje 60 zamówionych lokomotyw oraz utrzymanie ewentualnych lokomotyw opcjonalnych w latach 2023-2033. Dzięki tej decyzji tabor trakcyjny Grupy VR będzie w pełni utrzymywany przez VR FleetCare.

Lokomotywa spalinowa Dr 19. Wizualizacja Stadler Walencja

Zgodnie z umową serwisową VR FleetCare jest odpowiedzialna za konserwację i naprawy lokomotywy Dr19 zgodnie z programem konserwacji. Umowa obejmuje również części zamienne i gospodarkę materiałową. Celem jest wysoki poziom użyteczności i wysokiej jakości utrzymanie urządzeń.

"Chociaż negocjacje były trudne, VR FleetCare ostatecznie złożyło konkurencyjną ofertę i posiada wysoki poziom wiedzy specjalistycznej w zakresie utrzymania lokomotyw. VR FleetCare jest obecnie odpowiedzialne również za resztę naszego taboru trakcyjnego. Lokomotywy, które są prawie dwa razy mocniejsze niż stare lokomotywy spalinowe, są niskoemisyjne i mogą być również zasilane paliwami odnawialnymi" - mówi Risto Kontiokoski, wiceprezes ds. zarządzania flotą lokomotyw Grupy VR.

Jouko Jarvinen, wiceprezes działu Serwisu lokomotyw i maszyn torowych w VR FleetCare 
i Risto Kontiokoski, wiceprezes ds. zarządzania flotą lokomotyw VR Grupy.
Fot. VR Group

 

"Rozważamy również inne formy napędu lokomotywy, ponieważ w przyszłości może ona ulec zmianie. Modułowa konstrukcja lokomotywy umożliwiłaby zmiany formy napędu w miarę poprawy dostępności paliw odnawialnych oraz pojawienia się na rynku wystarczająco wydajnych i konkurencyjnych alternatyw" - dodaje Kontiokoski.

Dr19 jest nowym typem lokomotywy od VR Group, wyprodukowanym specjalnie dla ruchu towarowego. Jest ona dostosowana również do trudnych warunków zimowych w Finlandii. Tylko nieco ponad połowa z 6.000 km sieci kolejowej i stacji rozrządowych w Finlandii została zelektryfikowana. Pomimo elektryfikacji sieci, lokomotywy spalinowe w najbliższych latach nadal będą odgrywać ważną rolę. W 2023 roku lokomotywy zostaną włączone do ruchu komercyjnego. Prace konserwacyjne będą przeprowadzane w warsztatach serwisowych VR FleetCare i zajezdniach w całej Finlandii.

"Umowa serwisowa na najnowszą lokomotywę VR Group jest dla nas bardzo znacząca. Cieszy również fakt, że mamy możliwość wykonywania przeglądów lokomotywy z najnowszą technologią. W zakresie usług związanych z taborem trakcyjnym mamy duże doświadczenie w utrzymaniu lokomotyw, dysponujemy nowoczesnym zapleczem i wykwalifikowanym personelem. Dzięki wysokiej jakości pracy dbamy o to, aby tabor trakcyjny nie powodował problemów w transporcie klientów", mówi Jouko Järvinen, wiceprezes działu Serwisu lokomotyw i maszyn torowych w VR FleetCare.