CZ LOKO dostarczyło kolejne lokomotywy do Włoch, odbiorca to Mercitalia Shunting & Terminal

CZ LOKO dostarczyło kolejne lokomotywy do Włoch, odbiorca to Mercitalia Shunting & Terminal

06 grudnia 2021 | Źródło: Kurier Kolejowy / CZ LOKO
PODZIEL SIĘ

W połowie listopada bramy fabryki CZ LOKO w Jihlavie opuściły dwie kolejne maszyny dla odbiorcy z Włoch - Mercitalia Shunting & Terminal. Pierwsza to fabrycznie nowa lokomotywa 744.145 typu EffiShunter 1000. Druga to lokomotywa 741.751, która powstała w wyniku całkowitej modernizacji oryginalnej lokomotywy serii 742.

Fot. Dalibor Palko / CZ LOKO

Włoski operator - Mercitalia Shunting & Terminal świadczy usługi dla dużych portów i centrów logistycznych. Wysłane maszyny to dwie pierwsze lokomotywy z kontraktu podpisanego w efekcie przetargu wygranego w ubiegłym roku. Kontrakt obejmuje dwie nowe lokomotywy EffiShunter 1000 oraz trzy zmodernizowane maszyny serii 741.7.

 

Lokomotywa 744.145 dla Mercitalia Shunting & Terminal. Fot. Dalibor Palko / CZ LOKO

 

Mercitalia Shunting & Terminal posiada wieloletnie doświadczenie w eksploatacji lokomotyw CZ LOKO. Posiada pięć wyprodukowanych wcześniej lokomotyw EffiShunter 1000 oraz lokomotywę 741.710. Kolejnych pięć lokomotyw EffiShunter 1000 eksploatowanych jest przez spółkę siostrzaną Mercitalia Rail. Obie firmy znajdują się pod skrzydłami włoskiej państwowej FS.

 

Lokomotywa741.751 dla Mercitalia Shunting & Terminal. Fot. Dalibor Palko / CZ LOKO.

 

Dwie lokomotywy DualShunter 2000 z pierwszego kontraktu CZ LOKO na lokomotywy hybrdowe, będą również przeznaczone dla Mercitalia Shunting & Terminal, a ich produkcja rozpocznie się na początku przyszłego roku. Bazują one na sprawdzonej koncepcji lokomotywy spalinowej EffiShunter 1000. Nowością są urządzenia trakcyjne, które umożliwiają zasilanie z sieci trakcyjnej 3 kV. Pierwsza gotowa lokomotywa zostanie przekazana po przeprowadzeniu wszystkich niezbędnych testów w 2023 roku.

 

Obie lokomotywy ciągnięte przez lokomotywę CZ Logistics na stacji Břeclav w drodze do Włoch.
Tutaj lokomotywy zostały przejęte przez austriackiego przewoźnika.
Fot. Dalibor Palko / CZ LOKO

 

Rynek włoski od dawna jest jednym z rynków, na który CZ LOKO eksportuje lokomotywy z Republiki Czeskiej. Firma dostarczyła tu w sumie 76 pojazdów. W 40 przypadkach były to zmodernizowane "nurki", a 36 lokomotyw pochodziło z nowego portfela produkcyjnego (serie 741.7 i 744.1).