Spółka joint venture nowym przedsiębiorstwem na rynku kolejowych przewozów towarowych.

Spółka joint venture nowym przedsiębiorstwem na rynku kolejowych przewozów towarowych.

15 grudnia 2021 | Źródło: https://iho.hu / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Przedstawiciele węgierskiej spółki CER Cargo Holding SE, rosyjskiej spółki kolejowej RZDL Europe Kft. oraz węgierskiej filii austriackiej Rail Cargo Group, Rail Cargo Hungaria Zrt. podpisali we wtorek w Budapeszcie list intencyjny w sprawie utworzenia spółki joint venture specjalizującej się w kolejowym transporcie towarów pomiędzy Chinami a Europą.

Ceremonia podpisania listu intencyjnego w Budapeszcie. Fot. iho.hu

Przygotowania administracyjne i operacyjne do utworzenia spółki wskazanej w liście intencyjnym są już w toku, a rozpoczęcie działalności operacyjnej przez spółkę spodziewane jest w pierwszej połowie przyszłego roku. Spółka będzie się koncentrować na transporcie kolejowym importowanych towarów chińskich oraz przesyłek eksportowych na Daleki Wschód. Dalszy wzrost natężenia ruchu mógłby przyspieszyć rozwój węgierskiego rynku logistyki kolejowej oraz ożywienie obszaru przeładunkowego w Záhony.

W wydarzeniu węgierski rząd reprezentowali minister finansów Mihály Varga oraz minister innowacji i technologii László Palkovics. Podczas podpisania protokołu ustaleń Rosję na wysokim szczeblu reprezentował również Vladimir Alexandrovich Tokarev, wiceminister transportu Federacji Rosyjskiej.

Mihály Varga podkreślił, że utworzenie węzła kolejowego i towarowego w Záhony, który połączy kraje wschodnie z Unią Europejską, ma strategiczne znaczenie nie tylko na szczeblu krajowym, ale także dla Europy. Budowa centrum logistycznego w Záhony jest dobrym przykładem na to, że węgierska polityka otwarcia na Wschód nie oznacza zamknięcia się na Zachód, ale jego połączenie. O wyraźnym sukcesie węgierskiej strategii otwarcia na wschód świadczy fakt, że wymiana handlowa między Węgrami a ich wschodnimi sąsiadami wzrosła o prawie jedną trzecią w ciągu dziesięciu lat.

Minister László Palkovics, pełnomocnik rządu ds. strefy rozwoju gospodarczego północno-wschodnich Węgier, powiedział: "Węgry mogą stać się centrum transportu towarowego, logistyki i dystrybucji w Europie Środkowej, tak jak planujemy, jeśli będą czerpać jak najwięcej korzyści z przepływu towarów między Europą a Azją. Dla towarów kolejowych z Chin, które docierają drogą lądową aż z Chin, warto rozwijać zwiększone zdolności przewozowe w Záhony oraz szlak transportowy w granicach kraju, omijający stolicę, do regionu Győr-Sopron."